Citat:
jnk: ventura, ako ti firma na kraju godine ima dobit jedini porez koji ces platiti je porez na dobit. Kapitalnu dobit ces platiti ako prodas preduzece a porez na dohodak gradjana ako imas platu vecu od odredjene cifre ili neke druge prihode koji se svrstavaju u dohodak gradjana.
Da, firma će jedino platiti porez na dobit, ali ti kao fizičko lice koje dobija dividendu ćeš platiti porez na prihod od kapitala (ovo je drugačij porez od poreza na kapitalnu dobit) i godišnji porez na dohodak građana.
Računica je otprilike ovakva (uzmi ovo sa rezervom, nisam knjigovođa pa možda grešim u nekim procentima):
Firma je zaradila 50.000 evra, i odlučio si da to kao vlasnik firme prebaciš sebi na račun i za te pare kupiš auto.
Porez na dobit preduzeća 10%: 5000 evra
Porez na prihod od kapitala 10% od neto dobiti: 4500 evra
Porez na dohodak građana 15%: 6075 evra
Ukupno poreza: 15.527 evra
Dakle da bi kupio auto od 50.000 evra za keš ti treba da imaš 72.000 evra profita u firmi, odnosno kada poplaćaš sve poreze auto od 50.000 evra će te koštati 22.000 evra skuplje.
Ako uzmeš auto na lizing, ti ćeš taj auto prikazati kao trošak poslovanja, i da računamo da ćeš platiti još 5000 evra kamate lizingu (što se može izbiti kroz amortizaciju, ali da ne komplikujem sada), to sve ulazi u trošak, sada nećeš imati dobit od 72.000 evra, već samo 17.000 evra... Dakle sa ovom gimnastikom si uštedeo 17.000 evra prilikom kupovine automobila... Kao direktor firme ne moraš da popunjavaš putne naloge (nemaš tu dosadnu obavezu), u saobraćajnoj ti za vlasnika vozila piše lizing kuća i to je otprilike to...
Citat:
zarsilic:
Prakticno nisi vlasnik vozila. Vlasnik je lizing kuca, a korisnik firma.
To je tačno, ali generalno to nije nikakav problem ako stvarno misliš da otplatiš taj auto... Kada sam bio zimus na placu da gledam ta auta, čovek koji radi tamo mi je pričao prosto neverovatnu priču - ljudi masovno kupuju auta na lizing, iako nemaju ideju kako će da plaćaju rate.. Jednostavno nemaju novca, ali misle eto kapnuće nešto sa strane, biće love od negde, povećaće se plata, stisnuće se malo, plate 1-2-3 prve rate, prestanu i oduzmu im auto nakon 6 meseci... I tako masa auta, pogotovo ona sa promocija tipa 999 evra i novi golf ključ u ruke i sl..
Citat:
Dexic:
Lizing na pocetku udari 1000e ili nekoliko % od vozila za kasko i sve ostalo.
Moraš da imaš učešće na početku, čak i mislim da je od pre par meseci zakonski minimum 20 ili 30% učešća, i moraš da imaš obavezan kasko... Mada generalno i da kupiš auto za keš, ne verujem da je neko lud da ne bi uzeo i kasko osiguranje, iako nas deru ko ludi...
Citat:
Dexic:
KAZNE te kostaju mnogo vise jer idu preko lizing kuce i ona doda neku njihovu "trtarinu" na standardne saobracajne kazne. Reda umesto 500 platis 5500.
Da, naplaćuju oni tu uslugu plaćanja kazni nešto, sad da li je 5000 dinara ili manje nemam pojma, ali pošto više nemaš nijednu kaznu od 500 dinara onda to nije ni bitno... Ako te policija rebne sa 25.000 dinara, svejedno ti je dal ćeš platiti još koju hiljadu više :)