Hvala na primamljivoj ponudi, ali bolje je ovako. Bar ce svi biti osposobljeni da pazare SAMI auto.
Stvar je (zamalo)prosta, treba da okupis maksimum informacija o konkretnoj marki(zato prenosimo nekakva iskustva i cak traceve), da odlucis koji raspon para imas i koliko mozes da se istegnes preko, za eventualnu priliku ili ispunjenje zelja.
Sa sakupljenim informacijama ces biti kao riba u vodi, kao sto poznajes hardver, memorije, tipove, raspored na plocici, kompatibilnost i slicne (mozda nekom dosadne detalje), tako ces i sa kolima videti koja je kompatibilnost vozila, odrzavanja i stanja u kome se vozilo nalazi.
Do koje mere mozes da budes alfista(recimo)..da koristis sinteticka ulja, to ti je kao 1GB rama, moras da imas bar za WIN 7, ako stavis polusintetiku, to ti je 512, ili manje, znaci XPsp2, lagana voznja..do zamene ulja..
Gume takodje, kao napajanje, ako ces sa 400W, u poredjenju dobrim polovnim gumama, da guras masinu, imas ogranicenja u igranju..mora nova sportska, i bar 650W za overklok i jace igrice...

Svaki kupac ima svoje mogucnosti, a svaki prodavac svoju pricu.
Upoznavajuci vozilo, sklopice ti se kockice, iz bilo kakve price prodavca, kako je odrzavano, i sta moze da te ceka, pored obaveznih troskova, registracije i ponekih servisa...
Prodavac se razvrstava u vlasnika, medjuvlasnika i preprodavca. Medjuvlasnik je privremeni korisnik vozila koji ima zadatak da proda vozilo ( usluga pravom vlasniku uz malo vozikanja), obicno je zurba u pitanju, ali i prilicno fiksna cena..
Preprodavci su u biznisu, i kalkulisu..nekada dobro zarade, nekada cicijase, a nekada moraju da se pomire sa lakim gubitkom, uporni su u izbegavanju gubitka, ali ih je iskustvo naucilo da je beskonacna tvrdoglavost jos skuplja..
Na poznavanju hardvera mozes da puknes nekoliko desetina do par stotina evra, na nepoznavanju komponenti ili maleru..kod vozila to skakuce na par hiljada evra, tako da se informisanost intenzivnije isplati...
Ja Alfu ne poznajem do (besnih) detalja, nisam se salio za grejace sedista, mnogi vlasnici(prvi) ne znaju gde je nezgodno postavljeni prekidac..

a to bogami pripada kojekakvim "full"-ovima..
Ali razumem i kupce i prodavce.
Kao kupac treba da znas svoje limite i mogucnosti i da ih prezentujes kao beneficije, i da pokazes veliku dobru volju i koreknost, los glas prati i kupce, ne samo prodavce

, da si u placanju kao Mrka, "pre roka", ali u zahtevima strog i ne dosadan, ne treba da meris debljinu diskova, nego to i registraciju da podrazumevas kao tvoj trosak..

Prodavca treba pazljivo slusati, rec je o obligacionom odnosu, i obratiti paznju na "spomenute" reci, koje su temelj nekog buduceg spora(odnosno odbrane prodavca od nezadovoljnog kupca). Sitno lukavstvo(advokatsko), ali se pravi benignim sa dopunskim objasnjenjima..detaljnijim opisom znacenja doticnih reci...
Auto se kupuje u vidjenom stanju, uljudno objasni da bi voleo da upoznas neke detalje oko kola, da bi znao kakve troskove da planiras, ne zbog eventualne prevare, sto i jeste istina(i prevara i moguci troskovi)..tvoje je da sve sracunas, da ne zvocas prodavcu(samo nova kola imaju sve nove delove), eventualno da korigujes cenu, da ne bude uvredljivo, da mu prezentujes potencijalne troskove i tvoja ocekivanja, i da zakljucite posao..
ili ne..nakon svega toga je uspeh i ako ne dodje do prodaje..i prodavac izbegava komplikacije, ali i kupac...
Poz