Za otvaranje ove teme potakla me je jedna poruka sa ovog foruma, a koja nije usamljena, jer sam na nesto slicno nailazio i na drugim mestima.
(http://www.elitemadzone.org/p2968227)
kao odgovor na ovaj post: http://www.elitemadzone.org/p2968207
Nedavno sam resio da proverim taj 10 puta veci kvalitet. Na rasplaganju sam imao 2 nova Avensisa od kojih je jedan star svega par meseci a na satu ima 5600 km, a drugi je stariji pola godine. Ovaj noviji je u kombi (karavan) izvedbi, i sa druge strane par nemackih automobila (ne potpuno novih) od koji ce ovoga puta biti predstavljan, ili bolje reci, uzet za poredjenje jedan narodni velikoserijski automobil iz C segmenta.
Poredio sam sve sto se moglo porediti. Pocev od same izrade, enterijera, preko performansi motora i komparacije sa deklarisanim snagama pa sve do pojedinacnih detalja kao sto su na primer keder gume na vratima, ili sitni detalji od plastike.
Nazalost vecinu uocenih detalja nemoguce je realno preneti u fotografskoj formi, a u stvarnosti se lako uocavaju.
Krenimo redom:
Za pocetak jedan kratak video snimak.
pa da predjemo na detalje:
primer 1, keder guma:


primer 2, sarke na prtljazniku:




primer 3, sarke vrata:


itd.
Poredjenje performansi motora je prica za sebe. Toyotin Avensis je opremljen novim 1,8 litarskim VALVE MATIC motorom sa deklarisanih 108 kW ili 147 konjskih snaga od koga sam ocekivao da pokaze bar 90% onoga sto je napisano. Na zalost, rezultati su porazavajuci:
Elasticnost (ubrzanje) od 80 do 120 u 6. stepenu prenosa iznosilo je citavih 20 sec bez i 25 sec sa ukljucenom klimom.
U 5. stepenu prenosa nesto bolje: 17 sec bez ukljucene klime.
Ilustracije radi ovo je 3 puta vise vremena nego sto je potrebno na primer Bori TDI od 130 kS, takodje karavanu.
Potrosnja,
je posebna prica. Za sve vrema testa, a kasnije i jedne duze ture, ovaj Avensis je prosecno trosio 8,7 L BMBa na 100 predjenih kilometar. U mesovitim uslovima gde je bord zabelezio prosecnu brzinu od 45 km/h, potrosnja je iznosila 9,7 L u proseku.
Moram da napomenem da se nije jurcalo automobilom. Retko se dostizalo 140 km/h. Isto tako, u paralelnoj voznji Golf TDI trosio je ravno dvostruko manje.
Testirani Avensis placen je 34.000 CHF (oko 28.000 EURA), sa ne bas maksimalnom opremom, ali prakticno poseduje sve neophodno.
Ima jos jedan zanimljiv detalj. Neretko se na ESu moze procitati kako su, na primer Folcvageni spartanski opremljeni pa se onda spominju Passati stari 15 i vise godina kako na zadnjim vratima nemaju elektricne podizace prozora. Ovaj Avensis je godiste 2012 pa to kod njega ovako izgleda:

Kako neko ne bi pomislio da je rec o skart primerku ponovio bih da sam na raspolaganju imao 2 Avenzisa i da su rezultati za oba otprilike podjednaki. Sedan je bolji za oko sekundu na madjuubrzanjima, a kilometar sat i na jednom i na drugom jednako gresi sa nedopustivih 11%, sto prakticno znci da podatku o potrosnji goriva treba dodati ovaj procenant.
Na kraju, zelim da postavim pitanje, da li kupci znaju sta kupuju i koliko za sta daju novaca. Moj prijatelj, vlasnik ovog Avenzisa, poput Milojkovicevog tece, ocigledno nije svestan.
Ja ne ulazim u to gde se ova Toyota proizvodi, niti me to kao potrosaca uopste zanima, ali ono sto sam video ne zasluzuje da se ovako nesto provlaci kroz razne forume ni kao urbana legenda.
Ako neko poseduje informaciju da sam nesto izneo netacno, ili ako poseduje, od 20.000 detalja na automobilu da je bolje i kvalitetnije uradjeno, neka slobodno napise i neka slobodno fotografise.
Bez imalo malicioznosti, vrlo rado cu prihvatiti takvu sugestiju.
Ja nisam uspeo pronaci takav detalj.
P.S. Pazite kada pisete odgovore i “replike”, ja sam spreman da licno odem kod onoga koji poseduje ovakav automobil i da zajednicki sve to snimimo i objavimo. Bez bilo kakvog stelovanja podataka. Nema vrdanja.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 07.08.2012. u 16:01 GMT+1]