Citat:
mmix:
Pazi, cela aviotransportna industrija je jedna velika mutljavina. TO je jedina industrija kojoj je dozvoljena legalna prevara, nesto za sta se u drugim industrijama ide u zatvor, a to je overbooking ili ti prodaja vise mesta u avionu nego sto ih ima. Da prodajes jabuke i da imas 10 a prodas 12, pocinio bi krivicno delo prevare, ali ne i u avio industriji :)
Mmmm, ne :)
Ti imas pravo da overbookujes nesto, samo sto ces ISPASTATI ako to uradis, i pojavi se se previse putnika.
Npr. i Tesco stalno "prodaje" robu koja ne postoji.. tj. za koju nemaju zalihe, a kazu da je na lageru! I onda kad ti dodje na adresu, ti vidis da su oni zamenili to nekom "adekvatnom" drugom robom (koja cesto nema nikakve veze sa prvom :D). Mozes da se zalis, uvazice bez cimanja, vratiti novac... ali toliko njih se ne zali, da se njima isplati sto su ipak prodali neku glupost koja ti ne treba (sto inace i rade).
U slucaju aviokompanije, oni imaju konkretan trosak ako stvarno se proda previse - ne samo da treba da ti daju besplatnu kartu, vec i naknadu :)
Znam Amere koji nikad nisu platili kartu, a provozali su se Amerikom uz duz i popreko avioprevozom. Rade u agencijama, mogu da vide sta je vec prepunjeno, i uzmu ZADNJA overbooking sedista. Uvek nece dovoljno ljudi da odustane od leta, bez naknade u takvim letovima, i oni dobiju em nov let, em naknadu za potroseno vreme;)
Koja je razlika u gornja dva slucaja? Sta je bolje? Po meni ovo drugo. U prvom slucaju gubim vreme u najboljem slucaju (uglavnom bacim novac), u drugom cak i zaradim.
Citat:
mmix:
Samo zato sto ne razumes kako nesto funkcionise, ne znaci da je prevara. Berza nije mesto za diletante, ko u tu pricu udje bez adekvatne teorijske i prakticne podloge jednostavno moli da izgubi svoj novac.
A proximity servers do NY berze?:) To nije prevara?:)