Osvrniću su prvo na ovaj test koga nisam detaljno čitao, samo sam pročitao zaključak koji čisto kaže da je Superb neuporedivo bolji auto, što je valjda i vrapcima jasno.
Ovde na testu je bila varijanta Superba pre restajlinga, a nakon restajlinga on je još bolji, sa puno popravljenih detalja.
508 je naprosto smešan u odnosu na Superba, i u potpunosti bih se ovde složio sa Janjićem - i veoma je ružan ne samo u odnosu na Superba, nego uopšte. To su razlozi zbog kojih Pežoe nikada nisam ni razamtrao, a evo sada kada sam ga detaljniije pogledao - samo sam se još jače uverio u to.
Pogledao sam i više Dyno testova ovog novog smehotresnog 1,2 trocilintraša i NIJEDAN NEMA ni 130KS koliko su mu napisali - nego značajno manje. Tek uz pažljivo remapiranje dolazi na oko te snage, a o većoj ne može ni sanjati.
Već samo to je vređanje inteligencije kupaca, o svemu drugom i ružnoći nema potrebe govoriti.
Pomenuh od nedavno sam postao vlasnik jednog Superba, krajnje neplanirano i iznenada. Moram reći da skoro uopšte nisam pratio taj auto, smatrao sam ga "sirotinjskim Passatom" i to je to. A pošto sam imao Passata i njime bio veoma zadovoljan (izlišno je napominjati da za 8 godina nisam imao ni najmanji problem), nisam ni bio zainteresovan za zamenu.
Onako iz zanimacije gledao sam novije Passate i Audije A4, ali sam retko nailazio komade koji mi se sviđaju. U Srbiji takvih Passata uopšte nema, što je i razumljivo zbog činjenice da sam gledao samo 2,0TFSI koji su i napolju veoma retki. Zato sam se usresredio na A4 kojih ima takvih, ali već nakon prvog gledanja strašno sam se razočarao, što sam objašnjavao ovde na ES-u.
I taman pod takvim utiskom Audija pojavi se jedan Superb u kombinaciji motora i opreme za koju moram priznati da nisam ni znao da postoji, i to u Pančevu (?!?!?). Auto je naravno detaljno pakovan prilikom kupovine, svaka stavka posebno je naručena i čekan je više meseci, a prvi vlasnik je komšija mog kuma, ako sada ovo čita, pozdrav Jovane!
.
Kada sam pogledao auto istog trenutka sam znao da ću ga kupiti, jer motor, struktura i ekstreman spisak opreme, naravno iz stanje kao iz salona je daleko prevazilazilo "običan" Superb, čak i najjače Passate koje sam retko viđao u DE i CH, a o Audiju koje sam tada bio već detaljno pogledao i debelo se razočarao, da i ne govorim.
To je što se tiče tog mog slučaja, toliko neuobičajnog da skoro i nije vredan pomena, važnije je ovo što je Java pomenuo a ademare precizirao, a to je resale vrednost, odnosno cena polovnih.
Mislim da ćemo se složiti da Passat može predstavljati referencu u D segmentu, naprosto puno ih ima, puno se i kupuju i prodaju, i samim tim su im cene realne, uz toliki promet moraju biti.
Međutim, ako pažljivije pogledate, videćete da je Superb često skuplji od Passata, a u soludnom broju ima čak i puno skupljih komada. Razlog tome je što su i motori, a naročito oprema, unutrašnjost i sve drugo - često daleeeko na strani Superba.
Prosto takva je politika VWa u toj generaciji, prilično nelogična, da Superbu daju širi raspon između najjeftinijeg i najskupljeg, plus postojanje najbogatijih Style Plus, Sporting i RS paketa motora/opreme za koje paralelelni Passat, pa ni A4 praktično ne postoje. Takav A4 bi bio preko 100% skuplji i zato nije vredan ni pomena.
Da budem sasvim precizan, verovatno se oni mogu naći po katalozima, ali prodatih na drumovima nema ili su u potpuno zanemarljivom broju, dok veoma jakih i vrlo luksuzno napakovanih Superba itekako ima, i kod nas i u Evropi.
Da se vratim na potrošnju koja je ovde pomenuta.
Sasvim je jasno ovo što je Java rekao da savremenom aerodinamičnom autu za održavanje 100km/h potrebna je veoma mala snaga, stim da Superb 2.0TFSI zbog savremenih materijala i masovne primene aluminijuma na VW MQB platformi na kojoj je izrađen je čak i veoma lak za svoju veličinu, samo 1460kg.
Ali ono što odlučuje je stepen iskorišćenja motora, naročito na tim malim snagama, i to je polje gde taj najnoviji 2.0TFSI briljira. To je potpuno drugačiji motor, ima drugačiji princip rada, radi u varijaciji Atkinsonovog, tj. Millerovog sistema (ja a i neki drugi to nazivamo anti-Miller).
To mu omogućava drastično povećanje dužine takta ekspanzije u odnosu na takt kompresije - a to direktno dovodi do većeg stepena iskorišćenja, tj. manje potrošnje u svim, a naročito u nižim režimima rada, na malim i srednjim opterećenjima koji su vožnji daleko najčešći.
Puno se može reći o tom motoru koji lično smatram state-of-the-art automobilske tehnologije.
U najkraćem, ekstremno je elastičan i udoban za vožnju, snažan i ima čistih 0,5-1 litar manju potrošnju od drugih TFSI motora koji su već inače veoma ekonomični i snažni, a o drugim "običnim" motorima te snage da i ne govorim.