Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

AI: pomoć - ili opasnost?

elitemadzone.org :: MadZone :: AI: pomoć - ili opasnost?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 13660 | Odgovora: 164 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8607
*.dynamic.sbb.rs.



+1378 Profil

icon AI: pomoć - ili opasnost?26.05.2024. u 00:32 - pre 6 meseci
Ovo je možda najveća HOT tematika na planeti u poslednje vreme, pa otvaram temu o tome izjavom Elona Muska, čoveka koji je, složićemo se, veoma upućen u te prilike:

Elon Musk Warns AI Will "Do Everything Better Than You", Make Employment Obsolete

 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16750
2a02:a212:92c7:80:e908:d1fd:..



+7192 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?26.05.2024. u 10:31 - pre 6 meseci
Elonu je samo mnogo krivo sto je izasao iz OpenAI-ja i sto je najveci dobitnik cele te price ispao Microsoft a ne on... mislim, ironicno je da on prica o bojazni od AI a sam je medju prvima ubacio AI u voznju automobila. Takodje, Tesla je jedan od najvecih kupaca AI hardvera za treniranje svojih algoritama za autonomnu voznju.

Da je dobio ono sto je trazio u OpenAI-ju (mesto CEO-a) i ostao sa svojim investicijama, danas bi pricao sasvim drugu pricu.

Ovo je jedna od stvari gde se zaje*ao, ali to je skroz OK - svako je samo covek, pa makar i vrlo pametan i uspesan covek kao Elon.

Inace, to sto ce se desiti je zapravo vec 'gotovo' u smislu, trajektorija postoji i nista je nece spreciti - cak i da razvoj AI algoritama odjednom stane sutra, ono sto je vec moguce sa state-of-the-art modelima je dovoljno dobro da solidno umanji posao 'sljakerskih' poslova. Gomila tih poslova ce biti zamenjena AI/ML algoritmima i to se vec desava, bas kao sto su PC racunari sa spreadsheet softverom zamenili gomilu manuelnog rada u npr. racunovodstvu i sl.

To nece dovesti do nekakvog kraja sveta, ali ce za odredjenu generaciju ljudi znaciti dodatno obucavanje i promenu posla, bas kao sto se isto to desavalo nebrojeno puta ranije.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8607
*.dynamic.sbb.rs.



+1378 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?27.05.2024. u 18:59 - pre 6 meseci
Apsolutno se slažem da u njegovim "opštim" izjavama o Ai ima i lične komponente, nadovezaću se ovom informacijom:

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

djoka_l
Beograd

Član broj: 56075
Poruke: 3535

Jabber: djoka_l


+1494 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?27.05.2024. u 21:20 - pre 6 meseci
Microsoft planira da uloži u AI još 110 milijardi dolara. Mislim da je to plan za sledeće 4 godine (ili 5).
Google je najavio za sledeću godinu 4-5 miljardi dolara.

Mask je opasan ludak i neće ništa da uradi. Samo je dobar u prikupljanju novca, ništa realizacija.

Microsoft će da popravi značajno GPT.
Google če kaskati.
Meta je praktično ispala iz trke.
Za 5 godina, Mask će biti u zatvoru. Kada se sruši njegova piramidalna šema.
 
Odgovor na temu

dejanet
Beograd

Član broj: 19240
Poruke: 1203



+844 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?27.05.2024. u 22:04 - pre 6 meseci
Silikon i nuklearke da to sve tera.

To je ono sto sada nedostaje.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8607
*.dynamic.sbb.rs.



+1378 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 00:15 - pre 6 meseci
@Ivan, a i ostali

Evo pojašnjenje Muskovog opusa i Tesle - sa i bez Ai

https://x.com/7Innovator/status/1795124779147472941

(autor je ozbiljan analitičar, pratim ga 10+ godina)
 
Odgovor na temu

djoka_l
Beograd

Član broj: 56075
Poruke: 3535

Jabber: djoka_l


+1494 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 07:23 - pre 6 meseci
OK, ajde da vidimo Maskov opus.

Oterali su ga iz PayPala, ali je dobio dobru cenu.
Pravi prilično dobre i preskupe električne automobile. Napravio oko 5 miliona komada
Napravio je totalno sr*nje sa Cybertrackom, do sada prodao 4000 i svi si vraćeni na ispravku bagova. Najavio je da će da košta 40k, košta 90k. Neće moći da ih izvozi u EU, u stvari bilo gde van USA, zbog toga što nisu bezbedni ni za pešake, ni za vozače.
Od 2017. godine prima uplate za kamione. Pravi ih poslednje dve godine, i do sada ih je napravio manje od 100
Od 2017. godine prima uplate za roadster (novu verziju), do sada nije isporučio ni jedan.

Hyperloop, mrtav.
Boring kompanija mrtva.
SpaceX, do sada je trebalo da pošalje ljude na Mesec i Mars, stigao je jednom do niske orbite, ali se raketa srušila. Pre toga eksplodirala i oštetila lansirni blok. Falscon rakete, po njegovom planu, su trebale da imaju mogućnost da se lansiraju u razmaku manjem od 3 dana, ali retko upe da lansira jednom mesečno.
Robot, smejurija.
Autonomna vožnja - ne radi.

Sve u svemu, jedino što mu je do sada stvarno uspelo, to su neki modeli EV, ali ga opasno ugrožava BYD, ali i drugi (afirmisani) proizvođači automobila.
 
Odgovor na temu

scoolptor

Član broj: 305514
Poruke: 1700



+601 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 07:58 - pre 6 meseci
Elon je 2019. predvideo da ce do kraja 2020. Tesla imati milion robo-taxi vozila na ulicama USA.
Evo, 2024. je, a jos uvek nista...
Poslednje obecanje je da ce 8. avgusta 2024. biti lansiran Tesla robo-taxi. Videcemo...

Dok druge kompanije, kao sto su Waymo i Cruise, imaju funkcionalna robo-taxi vozila na ulicama pojedinih americkih gradova.
U Kini takodje imamo vise kompanija koje imaju svoja robo-taxi vozila na ulicama.

Teslin FSD softver je jos uvek level 2, dok neke kompanije imaju level 4 FSD sisteme na ulicama.

Teslin potencijal je ogronma kolicina podataka koje prikupljaju senzorima na vozilima svojih musterija - i situaciju na putu i reakcije vozaca,
koje mogu da koriste za razvoj svog FSD sistema.

Pre neki dan sam gledao intervju sa Elonom. Novinar pominje da je Elon zapravo Toni Stark iz stvarnog zivota. Elon je uzvratio zadovoljnim osmehom.
Mene licno Elon vise podseca na Lajla Lenlija iz Simpsonovih.

https://youtu.be/taJ4MFCxiuo?t=143


 
Odgovor na temu

djoka_l
Beograd

Član broj: 56075
Poruke: 3535

Jabber: djoka_l


+1494 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 08:54 - pre 6 meseci
Elem, ceo balon sa AI proizveo je GPT, ili da budem precizniji, veliki jezički modeli (LLM).

Bez obzira a to što su ponekad rezultati LLM impresivni, totalno je pogrešno u celu priču ubacivati robote i autonomnu vožnju.

Roboti postoje odavno, rade uveliko u mnogim insustrijskim granama, ali neki univerzalni humanoidni robot je daleko od bilo kakvog rešenja.
Roboti koji hodaju na dve noge još uvek imaju problem sa ravnotežom, kretanjem po neravnom terenu itd.
Autonomna vozila i dalje nisu autonomna.

Potpuino suludo je zamišljati da će neko postrojenje kao što je GPT u De Mojnu da se skalira na dole, tako da stane u automobil. Verovatno ne bi stalo ni u voz ili u tanker.
Isto važi i za robote. Nema teorije da ChatGPT vozi kola ili pokreće robota, a minijaturizacija cele infrastrukture na nivo ljudske veličine je još uvek naučna fantastika.

Čisto za poređenje, najavljuju da če potrošnja struje sledeće verzije ChatGPT biti na nivou potrošnje struje Njujorka. Da ne govorim o bazenima vode za hlađenje pstrojenja.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16750
..:92c7:80:68a9:a942:f5a2:c927



+7192 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 11:13 - pre 6 meseci
Datacentre mozes da gradis i na okeanu, tu ima vode koliko hoces :-)

Odakle ideja da GPT (tj. LLM) algoritmi treba da voze kola? Zasto bi? Algoritmi za L3 autonomnu voznju staju sasvim lagano u SoC-eve iz 2024, dok 2028 ce SoC-evi sa >2000 TOPS-ova moci da trce sve sto se planira za L4+.

Sama problematika uopste ne zahteva jezicki model, vec je poprilicno poznata i razradjena i sastoji se iz percepcije (computer vision, sensor fusion), rezonovanja i planiranja rute i upravljanja vozilom. LLM nicemu tu ne doprinosi vec su to sve ograniceni problemi za koje resenja vec postoje, daleko su vece prepreke zakonodavne prirode i, mozda najvaznije, pitanja odgovornosti (tj. ko placa stetu kada/ako se desi).

Robotaksiji vec saobracaju u vise gradova, logicno je da se to ne radi naglo vec u etapama ali, na kraju krajeva, neminovno je da ce pre ili kasnije da se desi u sirokoj upotrebi.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

djoka_l
Beograd

Član broj: 56075
Poruke: 3535

Jabber: djoka_l


+1494 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 11:38 - pre 6 meseci
Većina robotaxi službi ne funkcioniše autonomno.
Skoro sve što radi, ili ima vozače za volanom ili iza kompjutera u dispečerskom centru.
Tamo gde funkcionišu, u nekoj meri autonomno, ne funkcionišu u celom gradu, nego u samo nekim delovima, a funkcionišu tako što svakog dana prolaze vozila sa kamerama da bi DNEVNO osvežavali algoritme, jer je sistem autonomne vožnje još uvek dovoljno glupav, da ne može da se osloni na kamere, radare i GPS.

LLM sam samo pomenuo u kontekstu IA balona. Činjenica je da LLM radi drugačiju stvar nego sistem za autonomnu vožnju, ali se neopravdano uspesi LLM prikazuju kao generalni pomaci i u drugim AI sistemima, koji nemaju veze sa LLM.

Ili primer Maska, koji tvrdi da Tesla ima autonomnu vožnju (a nema), pa da na osnovu toga ima gotov AI model za humanoidnog robota, što nema veze jedno sa drugim, osim "nalepnice" AI.

Dodatak, Tesla ima L2, šta god Mask tvrdio. Ne postoji ni jedan sistem sa L5
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16750
..:92c7:80:68a9:a942:f5a2:c927



+7192 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 14:42 - pre 6 meseci
Citat:
djoka_l
jer je sistem autonomne vožnje još uvek dovoljno glupav, da ne može da se osloni na kamere, radare i GPS.


Mozes gledati na stvari tako, a opet - mozes gledati i ovako: pre samo 10 godina je sve to bilo cista naucna fantastika. Waymo, npr, nema backup vozaca jos od 2019.

Sa druge strane, polako su poceli u upotrebu da ulaze L3 sistemi za putnicka vozila (Mercedes Benz Drive Pilot) - sa ogranicenjima, naravno, tipa samo auto put, odredjen opseg brzina i vreme u toku dana, ali sve to nikako i ne bi smelo drugacije da se razvija, ipak su u pitanju gomile ljudskih zivota i celoj stvari se pristupa sa najvise moguce opreza. Ali napreduje.

--

Tacno, sve to nije ni izbliza rapidno kao sto su neki procenjivali da ce da se desi 2015-te - ali, desava se i uzevsi u obzir o koliko kriticnom aspektu zivota se tice, bolje je sto ide ovim tempom a ne tempom nekog SV startupa sa standardnim dolinskim motom "move fast and break things"... to u ovom slucaju definitivno nije dobra ideja.

Sto se uspeha LLM-a tice i pripisivanja toga drugim stvarima, mislim da je stvar samo parcijalno istinita.

Tacno je da se cesto LLM napredak koristi, greskom, kao 'proksi' za druge grane AI/ML, pre svega zato sto je LLM revolucija nesto jako blizu onoga sto su ljudi ranije smatrali ekskluzivnim domenom ljudskog razmisljanja.

Ali netacan deo je sledeci: pre transformer revolucije ('Attention is all you need' rad - https://arxiv.org/abs/1706.03762), doslo je do dramaticnog napredka i u drugim granama AI/ML, pre svega vezano za Computer Vision domen - ne bih propustao enormni skok u mogucnostima racunara da identifikuju i klasifikuju objekte, kao ni mogucnosti da generisu sadrzaj (GAN i srodni algoritmi). Transformeri su samo poslednje u nizu inovacija koje se, prakticno, konstantno desavaju od ranih 2010-tih.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

djoka_l
Beograd

Član broj: 56075
Poruke: 3535

Jabber: djoka_l


+1494 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 15:39 - pre 6 meseci
Malo se ne slažem sa tvojom hronologijom.
Ako pogledaš
DARPA Grand Challenge 2004
DARPA Grand Challenge 2005
videćeš da 2004. nijedan automobil/robot nije uspeo da dođe do cilja, dok su 2005. godine skoro svi stigli na cilj.
Dakle autonomna vožnja je u razvoju poslednjih 20 godina (intenzivno).
Doduše, ta dva takmičenja su bila u pustinji, nema pešaka, nema drugog saobraćaja, svejedno i tada je bilo teško savladati 200km autonomno, pa se rešavalo.
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2902



+733 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 15:57 - pre 6 meseci
Video na temu dostizanja maksimuma AI: https://www.youtube.com/watch?v=dDUC-LqVrPU

Rad koji se pominje u videu dostupan je na arxiv, a u samom radu su dati linkovi za github repozitorijum sa kodom, kao i link do dataset-a: https://arxiv.org/abs/2404.04125

Da li je ono što autori u navedenom radu zaključuju tačno, videćemo, ali činjenica jeste da će za neku sledeću verziju ChatGPT-a biti potrebno mnogo više podataka, a za to je neophodno eksponencijalno više hardvera, što drastično povećava troškove, pa je pitanje do koje granice će ulaganja u sve to imati smisla. Da ne bude kao sa trkom u osvajanju Meseca, pa posle pauza duža od pola veka.


Kad se razvoj AI i konkretnije velikih jezičkih modela (LLM) uporedi sa nekim drugim istorijskim probojima u tehnologiji i industriji, naveo bih primer projektovanja objektiva za fotoaparate u eri pre računara - proračuni su rađeni ručno od strane velikog broja ljudi koji su testirali različite kombinacije uglova pod kojim svetlo pada na svako od sočiva ili tako nešto (human calculators).
Slična priča je za ručno razbijanje šifara pre ere računara. Da li su svi ti ljudi, koji su zbog računara ostali bez takvih poslova, završili na ulici? Nisu, čak se može reći da sada recimo jedan Canon, Nikon, Fuji ili Sony čak zapošljava više ljudi u svojim foto/video sektorima.

Slično je za AI, samo postoji jedna mala razlika: IT kompanije su u poslednjih nekoliko decenija nicale kao pečurke posle kiše, mnoge rasle eksponencijalno po profitu i broju uzaposlenih, ali se došlo do nekog zasićenja, tako da nema ni blizu takvog rasta kao pre 20 godina, plus velike kompanije su promenile pristup - radije kupuju uspešne startapove nego da zapošljavaju hiljade programera na projektima koji verovatno neće uspeti. Zbog toga je u zadnjih 10 ili nešto više godina globalno zabeležen ogroman rast startapova, ali sada je i tu dostignuto neko zasićenje (Srbija tu malo kasni, pa nam se čini da ima još prostora za značajan rast), tako da za nove "ajtijevce" nema mnogo prostora čak i da ne postoje ChatGPT i slični alati (ima mnogo boljih AI alata za specifične zadatke, ali to je neka druga tema).
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16750
..:92c7:80:68a9:a942:f5a2:c927



+7192 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 17:55 - pre 6 meseci
Citat:
djoka_l:
Malo se ne slažem sa tvojom hronologijom.
Ako pogledaš
DARPA Grand Challenge 2004
DARPA Grand Challenge 2005
videćeš da 2004. nijedan automobil/robot nije uspeo da dođe do cilja, dok su 2005. godine skoro svi stigli na cilj.
Dakle autonomna vožnja je u razvoju poslednjih 20 godina (intenzivno).
Doduše, ta dva takmičenja su bila u pustinji, nema pešaka, nema drugog saobraćaja, svejedno i tada je bilo teško savladati 200km autonomno, pa se rešavalo.


Ja bih kao relevantniju meru uzeo broj kilometara/milja predjenih od strane autonomih algoritama na >otvorenim putevima<

Sa par stotina hiljada km neke 2014-2015 se stiglo do ~70 miliona km. u 2023, samo u USA.

To je u normalnom saobracaju, ne na poligonima u pustinjama.

Dosta je to polje uznapredovalo, sto zbog samih algoritama a sto zbog mogucnosti hardvera. Primera radi, dolazeci NVIDIA Thor ce imati 2000 TOPS mogucnost procesiranja, sto je do pre samo 15-tak godina bio iskljucivo domen superracunara. A i sami algoritmi su dosta uznapredovali, pogotovu klasifikacija i detekcija objekata.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8607
*.dynamic.sbb.rs.



+1378 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?28.05.2024. u 22:01 - pre 6 meseci
Kad si spomenuo NVIDIA:



+272,5%

Ovo je stanje akcije samo u poslednjih godinu dana, a ako se pogleda duži tajm-frejm situacija je još puno drastičnija.

Samo to već dovoljno govori da prisustvujemo blago rečeno revoluciji, kao možda nikada do sada.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16750
..2:92c7:80:9cf6:c242:725:a7cb



+7192 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?29.05.2024. u 08:50 - pre 6 meseci
Nvidia je jedna od najimpresivnijih kompanija - to sto su oni izveli je bukvalno za knjige.

Inace, koga zanima - istorija osnivanja i ranog poslovanja je tek ludilo:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia

Citat:

Nvidia was founded on April 5, 1993,[26][27][28] by Jensen Huang (CEO as of 2024), a Taiwanese-American electrical engineer who was previously the director of CoreWare at LSI Logic and a microprocessor designer at AMD; Chris Malachowsky, an engineer who worked at Sun Microsystems; and Curtis Priem, who was previously a senior staff engineer and graphics chip designer at IBM and Sun Microsystems.[29][30] The three men founded the company in a meeting at a Denny's roadside diner in East San Jose.[31][32]


Citat:

Nvidia initially had no name and the co-founders named all their files NV, as in "next version".[33] The need to incorporate the company prompted the co-founders to review all words with those two letters.[33] At one point, Malachowsky and Priem wanted to call the company NVision, but that name was already taken by a manufacturer of toilet paper.[32] Huang suggested the name Nvidia,[32] from "invidia", the Latin word for "envy".[33] The company's original headquarters office was in Sunnyvale, California.[33]


Citat:

Nvidia also signed a contract with Sega to build the graphics chip for the Dreamcast video game console and worked on the project for a year.[36] Having bet on the wrong technology, Nvidia was confronted with a painful dilemma: keep working on its inferior chip for the Dreamcast even though it was already too far behind the competition, or stop working and run out of money right away.[36]

Eventually, Sega's president at the time, Shoichiro Irimajiri, came to visit Huang in person to deliver the news that Sega was going with another graphics chip vendor for the Dreamcast.[36] However, Irimajiri still believed in Huang, and "wanted to make Nvidia successful".[36] Despite Nvidia's disappointing failure to deliver on its contract, Irimajiri somehow managed to convince Sega management to invest $5 million into Nvidia.[36] Years later, Huang explained that this was all the money Nvidia had left at the time, and that Irimajiri's "understanding and generosity gave us six months to live".[36]

In 1996, Huang laid off more than half of Nvidia's employees—then around 100—and focused the company's remaining resources on developing a graphics accelerator product optimized for processing triangle primitives: the RIVA 128.[32][35]

By the time the RIVA 128 was released in August 1997, Nvidia was down to about 40 employees[31] and only had enough money left for about one month of payroll.[32]

The sense of extreme desperation around Nvidia during this difficult era of its early history gave rise to "the unofficial company motto": "Our company is thirty days from going out of business".[32] Huang routinely began presentations to Nvidia staff with those words for many years.[32]


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16750
..2:92c7:80:9cf6:c242:725:a7cb



+7192 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?29.05.2024. u 08:59 - pre 6 meseci
Inace, ja sam bio ponosni vlasnik RIVA-e 128 davne 1998-me... pola odeljenja je bilo parkirano kod mene da picimo igrice, toliko je taj akcelerator bio ispred vremena.

Kad prvi put vidis bilinearno (valjda?) filtrirane teksture sa nekoliko desetina FPS... bilo je bukvalno kao magija.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

dr0id

Član broj: 326795
Poruke: 488



+130 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?29.05.2024. u 12:31 - pre 6 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic:
Datacentre mozes da gradis i na okeanu, tu ima vode koliko hoces :-)

Odakle ideja da GPT (tj. LLM) algoritmi treba da voze kola? Zasto bi? Algoritmi za L3 autonomnu voznju staju sasvim lagano u SoC-eve iz 2024, dok 2028 ce SoC-evi sa >2000 TOPS-ova moci da trce sve sto se planira za L4+.

Sama problematika uopste ne zahteva jezicki model, vec je poprilicno poznata i razradjena i sastoji se iz percepcije (computer vision, sensor fusion), rezonovanja i planiranja rute i upravljanja vozilom. LLM nicemu tu ne doprinosi vec su to sve ograniceni problemi za koje resenja vec postoje, daleko su vece prepreke zakonodavne prirode i, mozda najvaznije, pitanja odgovornosti (tj. ko placa stetu kada/ako se desi).

Robotaksiji vec saobracaju u vise gradova, logicno je da se to ne radi naglo vec u etapama ali, na kraju krajeva, neminovno je da ce pre ili kasnije da se desi u sirokoj upotrebi.

Ja mislim da algoritmi za L5 mogu sasvim lagano da trce na SoC-evima iz 2014. ako se ne komplikuje previse vec koriste istrenirani modeli i najosnovnije prepoznavanje i planiranje rute, umesto sto komplikuju do besvesti, kreiraju 3D grafiku okruzenja i trose resurse na gluposti.
Citat:
Ivan Dimkovic:Ja bih kao relevantniju meru uzeo broj kilometara/milja predjenih od strane autonomih algoritama na >otvorenim putevima<

Sa par stotina hiljada km neke 2014-2015 se stiglo do ~70 miliona km. u 2023, samo u USA.

To je u normalnom saobracaju, ne na poligonima u pustinjama.

Dosta je to polje uznapredovalo, sto zbog samih algoritama a sto zbog mogucnosti hardvera. Primera radi, dolazeci NVIDIA Thor ce imati 2000 TOPS mogucnost procesiranja, sto je do pre samo 15-tak godina bio iskljucivo domen superracunara. A i sami algoritmi su dosta uznapredovali, pogotovu klasifikacija i detekcija objekata.

I ovo isto, par stotina (ma i desetina) hiljada km ucenja na profi vozacima je bolje od 70 miliona km ucenja na onima koji uglavnom ne znaju da voze, imaju spore i neadekvatne reakcije i sl.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8607
*.dynamic.sbb.rs.



+1378 Profil

icon Re: AI: pomoć - ili opasnost?30.05.2024. u 16:12 - pre 6 meseci
Za NVDA se vezuje više neverovatnih fenomena, meni je najzanimljivija profitabilnost poslednjih nekoliko kvartala.

To je apsolutno neviđeno u industriji, a da ne pričam tako naglo i pri tolikom market-kapu.



Inače NVIDA kao firma već u ovom trenutku je veća OD CELOKUPNE industrije Nemačke, a biće samo još veća naravno.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: AI: pomoć - ili opasnost?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 13660 | Odgovora: 164 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.