Po zakonu o zaštiti potrošača, na robu za koju se ne izdaje garantni list, uz fiskalni račun imaš garanciju 6 meseci, gde možeš da biraš, da li da ti zamene proizvod, da li da ti vrate novac ili da pristaneš na popravku.
13. Prigovor (reklamacija)
član 34.
Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu,
za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest
meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.
Uz prigovor iz stava 1. ovog lana podnosi se račun o kupljenom
proizvodu, odnosno izvršenoj usluzi.
Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen,
odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošaa i na drugom mestu koje je za to
određeno, licu ovlašenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu
tokom radnog vremena.
Ovlašeno lice odlučuje o prigovoru istog dana kada je prigovor
podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.
Prodavac, odnosno davalac usluge je dužan da svojim aktom bliže
utvrdi način i uslove rešavanja prigovora.
član 35.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na
proizvodu, potrošač ima pravo na:
1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod
odgovarajue marke (modela, tipa) ili
2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne
cene tog proizvoda na dan vraćanja ili
3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka u
izvršenju usluge, potroša ima pravo na:
1) otklanjanje nedostatka ili
2) vraćanje plaćenog iznosa ili na smanjenje cene srazmerno
nedostatku izvršene usluge.
Ako potrošač pretrpi štetu prouzrokovanu proizvodom sa
nedostatkom, odnosno neizvršenjem usluge ili izvršenjem usluge sa nedostatkom
može da zahteva naknadu štete.
Prava iz stava 1 do 3. ovog člana potrošač može da ostvari pod
uslovom da nedostatak nije nastao njegovom krivicom.
format c: /udari_disk_o_beton /jako