lancia88 lancia88 Beograd
Član broj: 10215 Poruke: 6528 *.pat-pool.bgd.sbb.co.yu.
ICQ: 281338349
|
Pozdrav,
samo da malo preciziramo stvari: u Beogradu se definitivno placaju vise sve dazbine u odnosu na ostatak Srbije, mislim da je samo centralno grejanje skuplje u N.Sadu. Sto se tice same registracije vozila, a u Beogradu se registruje oko 400 000 vozila godisnje, takse su nesto vece nego u ostatku Srbije, i to komunalna ali u Beogradu opstine dotiraju ove takse za invalide cega, koliko znam, i nema nigde drugde, te se za povlastene invalidske kategorije placa prilikom registracije samo 5% od Javnih puteva, nista od komunalne takse a ostale se placaju u jednakom iznosu. Samo nekakve preciznosti radi, nista vise.
Autoput kroz Vojvodinu je gradjen iz republickog budzeta, ne iz nekakvog pokrajinskog, naime, u doba njegove izgradnje Republika je oduzela sve racune cak i opstinama u Srbiji, pa i u Vojvodini, a cak je jedno vreme iskoristila zakonsku mogucnost i uvela poseban porez u Beogradu od 5% koji se nije placao nigde drugde (ovo drzava ima pravo po Ustavu). Prema tome, ukoliko je iz republicke kase izdvajano za autoput kroz Vojvodinu, ne vidim nikako zasto bi na isti polagala svojinsko pravo Vojvodina. Uostalom, upravo vojvodjanska kasa se puni putarinama iako je autoput gradjen republickim sredstvima. Nemojmo traziti nekakvu pravdu tamo gde ona i nije dirana. Tako moze svako iz uze Srbije postavljati pitanje zasto svi grade autoput a samo neki ga eksploatisu u bilo kom ekonomskom smislu. Beograd ovde postoji iskljucivo kao administracioni centar u kome se vrsi raspodela sredstava i sklapanje liste prioriteta za nju.
Problem puteva je zaista velik u Srbiji ali ne treba zaboraviti ni cinjenicu da je zasnovan izmedju ostalog i na velikom jazu koji je stvoren izmedju nekadasnjih i danasnjih gradjevinara u niskogradnji. Zajednicko im je samo slaba kontrola radova i zelja za zabusavanjem i nista drugo. Pre par godina. mislim da je to bilo 2002. preduzece R.Mitrovic iz Beograda dobije posao da renovira put preko Sajma na delu od Ade do Mostarske petlje, lep posao. Citavu investiciju finansira EU. OK, posle nekog vremena zavrse radovi, dodje odmah komisija iz EU i konstatuje da su bez problema preskocili odredjene standarde za koje je takodje predvidjeno placanje ali predstavljaju i obavezu jer niko ne zeli da investira u nesto sto ce trajati godinu-dve. Jovo nanovo, naravno, ovaj put ozbiljno a da je bilo pravde, prethodni posao bi snosio R.Mitrovic, medjutim, obzirom da je rec o firmi koja ima oko 7000 zaposlenih, zastarele masine i izuzetno slabo kotiranje na listi za prezivljavanje, Direkcija za izgradnju im je poverila poslove koji su pokrili ovaj manjak i tako to uglavnom ide kod nas. Na jugu zemlje radove izvodi na deonicama za Bugarsku PZP Nis koji jedva uopste nabavljaju gorivo, jedna cisterna moze da razveze po terenu gorivo samo za najneophodnije masine jer im drzava duguje veoma mnogo novca i jedva da ponekad ponesto i isplati a ustvari se dug samo gomila. Stvari u perspektivi izgradnje puteva ne stoje lose za izvodjace radova obzirom da je isti covek koji je vlasnik PZP Nis, kupio nedavno i PZP Beograd, ali konkretno na terenu rec je o zaista velikom problem usled dugova koje je napravilo Ministarstvo za kapitalne investicije.
Iz svih ovih uglova treba sagledati situaciju pre reakcije na ovoga ili onoga.
|