Drugo, masa modula prilikom sletanja (na početku) je bila 14 tona. Maksimalni potisak koji je descent stage mogao da obezbedi je bio 45 kN. S tim što je normalno radio sa 10% do 60% procenata snage. Uz maksimalnu snagu, sa maksimalnim "gasom" mogao je da postigne 0.3G, a ako uzmemo da nije nagario do daske, onda 0.25G
Slike koje ti imaš u glavi su sa poletanja i sletanja na Zemlji. Prilikom poletanja su trpeli opterećenje od 6-10 G, a prilikom sletanja kočenje je bilo 4-6 G. Sve to se dešava u komandnom modulu - onom istom koji nije ni sleteo na mesec.
[/quote]
A ti opet ponavljas istu stvar:
Citat:
rade.zrnic: Dok LM od tačke mirovanja do sustizanja MM treba da iz te iste tačke gde stoji nakrivljen, prilikom ubrzanja do strahovite brzine kojom se "giba" MM koristi samo jedan motor, glavni. Tu će biti i maksimum G koliko ljudsko telo može da izdrži.
Ako si preskocio poruku, link je:
http://www.elitemadzone.org/t16071-53#3625013
Evo citat astronauta iz Apollo 15:
Citat:
Scott - "It was also very low g. The pictures show the thing popping off the ground. Pop? I think we went from 1/6th g to maybe a half or whatever. You weren't being pushed hard. We were standing up and you would think, boy, all those g's standing up. Not really. You could hardly tell."
sa linka:
http://history.nasa.gov/ap15fj/17rndz_dock.htm
[ironija]Ah da, naravno, tehnicke specifikacije se mogu krivotvoriti, a posto znamo da nisu bili na mjesecu, onda ni ovaj citat ne moze biti tacan, po definiciji. :) [/ironija][/quote]
Ajd' da pokušam da odgovorim na tvoje primedbe po redu koje si ih postavio:
[quote]
peromalosutra:
@rade.zrnic, kako iko da te shvati ozbiljno, kada ponavljas jedno te isto, iako ti je objasnjeno zasto nisi u pravu. I ne napadas to objasnjenje (pa da kazemo da se ne slazes), nego ga ignorises (jer ni ne mozes da ga oboris), pa kao dijete pokrijes usi i vices nja nja nja.
Da ne bude okarakterisano kao jos jedan napad, jos prije dve stranice, djoka_1 je odgovorio na tvoju tvrdnju o ubrzanju:
[quote]
djoka_l:
Ja napadam to objašnjenja prostim pitanjima na koja nisam dobio odgovor...
Ništa nije objašnjeno, samo je navedeno da je "Tomo rek'o tj. NASA"
Ti 'oćeš da kažeš, tj. i djoka1 da je sila gravitacije prilikom kočenja pri brzini od 1000 km u sekundi manja nego pri poletanju sa zemlje?
Ako predpostavimo da se MM i LM nisu zaokrenuli za 180 stepeni pre odvajanja modula, LM se je morao skloniti sa putanje kojom MM čeka povratak LM. Uključen je jedan ili više bočnih motora da se izvede ta operacija, ondak je uključen glavni motor za kočenje i naravno još par bočnih da ga usmere ka Luni, i tako su veselo kočili dok nisu stigli blizu površine. Kad su trebali da slete, videli su da je teren nepovoljan pa su uključili bočni motor da bi se alunirali na pogodniji.
Ali se i dalje kreću bočno i na dole. Ondak je 'naut koji stoji uključio bočni motor koji sprečava dalje bočno kretanje te su nastavili blago "padanje".
Tik iznad površine je uključen glavni motor koji će sprečiti da se razbiju o tlo ali se krater raketnog motora nevidi jer je dunuo sunčev vetar pa je zatrpao krater.
LM je alunirao pod uglom jer je površina nebetonirana i nenivelisana pa je sigurno tresnuo drugom i trećom stopom koje malo kasne prilikom dodirivanja tla.
Ondak se malo istrče po lijepoj nam Luni pa ondak u nekom odsudnom momentu odlučuju da se zalete u susret MM.
Komandir stoji, blene kroz kibicfenster i startuje glavni motor kapsule.
Hiljaditi deo pogreške ugla po dve ose će ga poslati u orbitu Alfe Kentauri.
Ondak on pucka bočnim motorima i traži zrno peska u mesečevoj orbiti i to još stojeći. Gledi kroz kibicfenster. Sila gravitacije je naravno 0.3 ili manja.
treba da dostigne brzinu MM i da se postavi u njegovu putanju sa okrenutim i tačno usmerenim uređajima za "kopčanje".
Ondak malo koči da se spoje. Raketni motori rade kao pamučni, malo "pukne" pa još malo "pukne" i eto ti pripajanja.
Aksijalno kretanje nije bitno jer kako god se dodirnu, oba modula će da se zakvače u čvrst i nerastavljiv spoj.
Gled'o sam zvezdane staze, Spok je nezamenjljiv a i g. Data. Hehhah
Probaj da mi objasniš ovako laički, vrlo sam zainteresovan