vladd
Član broj: 37217 Poruke: 12060 *.ptt.yu.
|
Ne treba pausalno govoriti o aditivima, ni za ni protiv. Stetna dejstva se mogu dogoditi, samo usled lose upotrebe.
Aditivi nisu carobne vodice, kao sto ni motori nisu na isti nacin raubovani, ili, ako su novi, ne koriste se na isti nacin.
Za adittive se mora tacno znati (direktno saopsteno od proizvodjaca, ili indirektno, poznavajuci tehnologiju i hemiju) kako deluju na motor, na povrsine pod trenjem, na temperaturu, i sto je najvaznije, da li reaguje sa postojecim aditivima vec prisutnim u ulju (potrebnim i korisnim).
Moje iskustvo sa ruskim univerzalnim modifikatorom je.... Naime, hemikalija radi svoj posao. "Lepi" se na klizne delove, moze da se vozi motor bez ulja. Na motoru bube sam mogao da spustim ler i na 300 obrtaja, zimsko paljenje kao sa sintetickim uljem... Ali,,, motor se "pothladio", radio je nesto ispod radne temperature, popustili zavrtnji na klipnjaci, i radilica je jednog lepog dana "zakovala", u voznji, menjac ispao iz brzine....
Zakljucak??
Izjava da sloj pravi metal "elasticnim" i otpornim na habanje, nije dobra. Losa i kontraverzna. Iz dobre namere, ali koji deo je elastican, karika ili zid, da li isto utice na aluminijum(klip) i na celik(cilindar), to je nemoguce, razlicite strukture kristala..samo tvrd i neelastican materijal se tesko haba..
E a sad, da li menja viskozitet sa temperaturom, da li ima "deterdzentska" svojstva, da pere stroku sa povrsina, da li sprecava "lepljenje" karika u gradskoj voznji, da li "upija" vlagu iz kartera, sprecava dimljenje ulja...to su neki podaci. Nisu "zvucni", ali bi svako, ko zeli malo da poboljsa uslove rada i malo produzi vek motora, trebao da sazna kako da "utice" na svoj motor, ako vec zna kako je vozen, koliko dugo, i sta bi mu, mozda, trebalo.
Samo "sipaj i ne misli" mislim da nije dobro, a svako neka odluci sta mu je ciniti.
Poz.
|