Konačno sam dočekao da MZ dođe kao tema,na MZ,pa da krenem:
Vozim MZ petnaestak godina i u principu sam prezadovoljan sa njim i navozao sam se.
Kupio sam ga od čoveka koji ranije nije imao motore,a njega je kupio za ribolov,i bio je skoro nov.
Njega su zezale neke sitnice i tako sam mu ja dao kamkorder,a on meni MZ-a.
Ja sam pre njega vozio automatika,zatim APN4,i jednog prelepog BT50.
sa ovim Tomosom (BT50) sam išao na Taru;Šargan,Divčibare i sl.,i prelazio skoro u cugu po trista km,
BEZ PROBLEMA,a to je 50 ccm,bez hlađenja,i skoro uvek sa saputnikom.Jednom sam vozio oca (ja 50kg,on 110kg),
i napravili smo krug preko Ljiga na Divčibare,a spustili se do Požege,i vratili u Čačak,gde živimo.
Ovo pričam samo zbog ljudi koji misle da ti treba ne znam kakva mašina da bi se usudio za neko putovanje.
Ovo je taj motorčić,a slikano je,na Divčibarama.

Prodao sam ga,kada me je smorilo da ga uvek,kada nailazi brdo moram terati sa obrtajima u crveno,i taj zvuk male formule,koja će svaki čas da explodira.
Kada sam nabavio MZ,ETZ125,bio je totalno ugušen,nije mogao da pređe 70 km/h.SEo sam na njega otišao na Rudnik,i,kada sam ga potero nizbrdo na punom gasu,i kada je probio stotku (zvučni zid),kao da je izleteo neki čep iz auspuha.
Posle toga je primao gas kao lud i išao dosta brže,ali ipak je to samo oko 110 km/h.
Ja sam se na trenutak razočarao,jer je i BT gazio stotku sa 50 kubika,ali je bio fabrički izfriziran motor.
Međutim MZ je NEUPOREDIVO udobniji motor,čak i od nekih Japanaca,upija rupe na putu,a u brdu ima mnooogo više snage od BT-a.
Fabrički akumulator je bio za kantu i odmah sam stavio paket od deset NI-CD baterija,na njega i rešio problem.
To je motor ptoizveden u DDR-u,(Motorrad aus Zchopau),otud i skraćenica MZ,i vidi se Ruski uticaj.
Ja za njega kažem da je sirotinjski motor,zato što je jeftin i delovi i održavanje.
Kako je poznato da su DDR-ovci bili dobri hemičari PNEUMANT gume su bile plastične,i tu nije bilo ni "K",od kaučuka.
Bile su nepoderive,ali suljale su i po suvom,a po mokrom kolovozu,ne do bog,pa su klinci,a i ostali sa njega padali kao kruške .Ljudi su odmah pri kupovini skidali nove pneumant gume i stavljali kvalitetnije.
Mene moj MZ i dalje odlično služi,ali moram da kažem da se povremeno pojavi neki problem,i da nije nešto extra pouzdan motor za neka daleka putovanja.Dešavalo me da me zeza struja - svećice,platine,mrsi,trokira,ali to samo povremeno,i do
sada me nikad nije izneverio i ostavio na putu.

Planiram na proleće da ga oteram kod čika Rauša da ga malo sredi,i da mi eventualno ubaci klip od mz- 150,jer sam čuo da im je ista radilica. Ovo je moja makina,i toliko mi je priuštila lepih trenutaka,da to ne mogu opisati.


Ovo su neke fotografije sa moto skupa,gde je bilo i majica sa logoom MZ-a,što me je obradovalo.
U Čačku imamo moto klub Mančula na obali Morave,pored Borčevog stadiona,nazvan po legendi Mančuli,najstarijem rokeru Čačka,koji je vozio starog Horexa po svetu.
[Ovu poruku je menjao vujo032 dana 21.12.2006. u 17:43 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao vujo032 dana 21.12.2006. u 17:44 GMT+1]
Kad bi mladost znala, kad bi starost mogla...