Citat:
Na ovoj temi sam ja izrazio različito mišljenje od onoga što je napisano u novinama, i automatski sam bio napadnut kako bi brže bolje promenio mišljenje i složio se sa tim tekstom... Pri tome kao osnovu svog stava nisam uzeo iskustva trećih lica, novina, TV-a, nego sam izneo svoja lična iskustva. I vrlo je interesantno da su moje lično iskustvo o ovoj temi, veoma žestoko osporavali ljudi na osnovu priča nekog trećeg (čuli su da..., poznato je da..., prijateljevog prijatelja, novina, TV-a, priznatih 'stručnjaka' u zemlji i inostranstvu, srpskih genija i sl.)...
Evo, ja sam izneo svoje iskustvo, vozio sam M5 i napisao sam, iz mog ugla, kako izgleda voziti odlican automobil preko 200km/h na nasem autoputu. Nimalo sigurno (iako je auto bio u odlicnom stanju i vrlo siguran). Ja niti sam cuo od drugog nekog, nit' sam gledo na TV-u, nit' cito u novinama. Vozio sam taj auto jedno mesec dana i to je moj zakljucak. Isto tako, moj brat iz Nemacke, inace policajac (i to saobracajni i recni), je dolazio sa Calibrom 2.0 16v (150KS). Taj auto itekako ide preko 200km/h. Kako smo krenuli i stigli na 200km/h negde kod SC na BEG-ZAG autoputu, odmah je usporio i rekao mi "Not safe to drive here". Na novosadskom autoputu covek nije hteo da vozi preko 120-130km/h kad je video stanje puta i kako se odvija saobracaj. Rekao mi je da imamo losu signalizaciju na putu, nije obelezen kolovoz dobro, asfalt je los, nema puno prostora za sigurnu, brzu voznju kao u Nemackoj. I, da, ima vise teretnih vozila na putu te kategorizacije.
Prema tome, moze da se stisne do daske, nije problem, nisam osetio da M5 ili Calibra nesto izgledaju nesigurno kad se voze - mislim na ponasanje automobila, lezanje, vesanje, upravljivost. Sve je to dobro i sigurno, ali nije problem to. Problem su i drugi ucesnici u saobracaju, totalno nepredvidivi, rupe koje mogu napraviti svasta, neobelezen put, dosta sporednih puteva koji se neobelezeni ukrstaju, kao i sama reakcija coveka (vozaca) pri toj brzini u uslovima srpskih puteva. I na savrsenom putu, dovoljno je da ti neko na preko 200km/h uleti u makazice ili naglo zakoci ispred tebe, ili krene na tebe recimo (nepaznjom)... Ne daj boze da ti pukne guma, naletis na blato, sljunak i sl. (cesta pojava kod nas). Nije problem nikakav da se sedne u mocnu masinu i drmne po gasu. Problem je kad se pojavi citulja u novinama, ili vise njih...
Malo OT, sto se tice avijacije: ja nisam pilot, ali sam vrlo skolovan za tu oblast. Moze se reci da sam ja "druge oci pilota"... ili "oci pilota, ali na zemlji". Pa izvucite zakljucke (iako sad radim nesto drugo, sticajem okolnosti) koji je to posao. Ionako ne volim da se hvalim, niti to pominjem, ali ne volim da mi neko posredno kaze da sam nesto procitao u novinama ili cuo od ko zna koga.
Svako ko preko 30km/h vozi vise od dozvoljene brzine, ovde na nasim putevima, je za mene vrlo nesavestan, nesiguran, neodgovoran i opasan vozac. A presao sam dovoljno stotina hiljada kilometara za ovih 15-16 godina koliko vozim bez ijednog udesa, uz samo jedan jedini prekrsaj (u gradskoj voznji pri brzini od 40-50km/h) i smatram da imam neko solidno iskustvo da mogu da procenim ko je opasan vozac. Ne mora da bude los vozac, ali svako ko se tako igra sa sudbinom drugih (za njega me bas briga) je veoma opasan vozac.