Nađoh par zanimljivih videa, pa rekoh da bi bilo zanimljivo pokrenuti temu. Tim pre što sam nebrojeno puta slušao, kako neki misle da su ne znam kako sigurni, zato što voze gomilu gvožđurije (npr. ponosni vlasnici Lada i sličnih vozila).
Na prva dva linka je test dva kineska vozila, jedne limuzine srednje klase (koja je u međuvremenu, a posle dodatnih izmena, položila test sa tri zvezdice, ali nije toliko bitno za temu) i jednog džipa; oboje nisu ispod 4.5 metra (možda i više) i verovatno uživo deluju respektabilno. Brzina prilikom udara je 64Km/h i može se videti da su se bukvalno raspali - vrata izletela, a volan u džipu samo što lutki nije 'otkinuo' glavu.
S druge strane je test Smarta, ako se dobro sećam ima oko 2.5 metra i ne deluje baš sigurno na prvi pogled. Brzina udara na testu je bila oko 112Km/h i može se videti da je školjka prošla jako dobro, suvozačka vrata se čak i dalje i otvaraju i zatvaraju bez problema, a instrument tabla jedva da se pomerila. Šta bi se desilo sa ovim kinezima da su ih testirali na 112Km/h, verovatno bi se pretvorili u prah.
Čoveče, sabio ga u kocku skoro. Mislim da bi ovo definitivno trebalo pokazati svima koji se razmišljaju o kupovini novog automobila, tj. koji su dilemi novi ili polovan.
Mercedes ga je lansirao, ali sam stvarno oduševljen kako je Smart izdržao direkt sa automobilom koji je 4 puta teži i isto toliko puta veći. Zaista je dobar!
E sad, jbg - ipak mu je platforma previše mala i težište visoko, pa se isprevrtao k'o igračka.
Iz ovog snimka se ne vidi epilog - koliko su povrede u Smartu fatalne pri ovom konkretnom sudaru?
Mozda bi crk`o al` je bitno da bi preziveo, mada ga je stvarno mercedes oduvao...
kako god, u svim ovim crash testovima je bitno da su svi putnici vezani, ako nisu vezani ne bi preziveli ni u jednom autu ma kako on dobro prosao u tom testu.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
malo je off, ali se spomenula sigurnost automobila....
veliki i težak automobil ima adekvatnu zonu za "gužvanje" prilikom udara, ali ima i veću težinu i mora više energije apsorbovati.... mali automobil je lakši i time njegov čeoni deo ima manji zadatak... veliki gepek svojom inercijom otežava prednjem delu da ublaži udar..
kod crash testa nije kao u nekim drugim oblastima gde je "veličina bitna"...
goat:veliki i težak automobil ima adekvatnu zonu za "gužvanje" prilikom udara, ali ima i veću težinu i mora više energije apsorbovati.... mali automobil je lakši i time njegov čeoni deo ima manji zadatak... veliki gepek svojom inercijom otežava prednjem delu da ublaži udar..
kod crash testa nije kao u nekim drugim oblastima gde je "veličina bitna"...
Netačno. Veliki i težak automobil je u prednosti kada se sudari sa manjim automobilom, jer njegovu veliku energiju ne apsorbuje on sam već ovaj jadan manji automobil. Tako da jeste veličina bitna.
Sem kada se udara u betonske zidove. Onda je svejedno
pisac: Netačno. Veliki i težak automobil je u prednosti kada se sudari sa manjim automobilom, jer njegovu veliku energiju ne apsorbuje on sam već ovaj jadan manji automobil. Tako da jeste veličina bitna.
Sem kada se udara u betonske zidove. Onda je svejedno
šta da ti kažem.... "jači si od Newton-a" !... ... pisčev četvrti zakon....
zašto džaba!?... ti si autolimar pa tako komentarišeš?.... ili ja možda nisam primetio na video klipu da lete glave po polju, lutaka iz fijata... ...
video klip pokazuje da putnici u fijatu imaju skoro istu šansu da prežive kao i ovi u audiju... zar ne?
zvezdice su ocena koje se prvenstveno ne odnose na stepen oštećenja automobila
Citat:
Nocni: toske, vitara ti je odlicna, posebno ona sa pezoovim turbo dizel motorom...
E nocni svaka ti je na mestu.... .... ta Vitara na leru "šušti" kao benzinac, do 100km/h ne prelazi 6l/100km, a u gradu "ladno" ide ispod 8l (ne računam kolaps saobraćajni) ... samo joj je mana održavanje... motor joj se proizvodi u Španiji... delovi papreni i čekaju se
lutka se u fijatu bacala na sve strane to stoji, a ti si sigurno "video" da je ona trpela veća ubrzanja (koja povređuju ljudsko telo) nego ona u audiju!?