Ventili moraju da se otvore u tačno određenom momentu, u odnosu na položaj klipa, i takođe da se potpuno zatvore u tačno određenom momentu.
Na primer, posle radnog takta, klip ponovo kreće gore i počinje da izbacuje gasove - produkte sagorevanja. Dakle, izduvni ventil treba da bude otvoren od momenta kad klip krene na gore i da se potpuno zatvori kad klip dostigne Gornju Mrtvu Tačku (GMT). OD tog momenta klip ide na dole, i počinje proces usisavanja, gde izduvni ventil mora da bude potpuno zatvoren, a usisni potpuno otvoren. (I tako dalje da ne prepričavam sva 4 radna takta ....)
Elem, kod nepodešenih ventila, na primer, kod takta izduva se ventil ne otvori na vreme, pa se gubi snaga na bespotrebno komprimovanje izduvnih gasova ili se taj ventil zatvori pre vremena pa se ne izbace si gasovi. Slično i sa usisnim ventilima - ne treba da se otvore pre vremena ni da se zatvore. Mislim, za sve postoji tačno određen momenat.
Lupkanje ventila je posledica nepodešenih ventila koja se čuje. A prave posledice "oseća" motor i u principu daje manju snagu tj. troši više goriva. Dakle, zato treba podesiti ventile, ako se razdese.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji