uska guma ima manji otpor kotrljanja jer se manje materijala "gužva" prilikom kotrljanja u odnosu na širugumu (histerezisna pojava)...
zimska guma treba da bude uža zbog snega, jer uska guma bolje sabija sneg ispod gaza nego široka, a dobro sabijen sneg je čvršći oslonac za gumu nego mekan sneg; drugo kod uske gumae se lakše kanališe izbacivanje lapavice ili blata oko gaza.
inače mehanizam kontakta gume sa asfaltom, betonom, ledom i kontakta gume sa snegom,lapavicom, blatom travom nemaju veze jedan sa drugim
treba uzeti u obzir da je u letnjim uslovima "najslabija karika"
kontakt između podloge i gume (pneumatika), a u zimskim uslovima je najslabija karika
čvrstina podloge neposredno ispod kontakta pneumatika; šta to znači? ...sneg, lapavica ili blato dobro prijanjaju uz gumu ali su im mehaničke karakteristike slabe tako da dolazi do "klizanja" unutar materijala ispod gazeće površine (klizaju slojevi materijala-snega, lapavice, blata ispod gume)... u letnjim uslovima su i guma i podloga prilično čvrste tako da u ekstremnim uslovima najpre popusti tribomehanički spoj guma-podloga (asfalt, beton) ... kontakt gume i leda prati niska vrednost sila prijanjanja (trenja)
u zimskim uslovima nikada nije čista definicija podloge već je mešavina snega, leda, lapavice, blata zato treba pritisak u gumamam držati u preporučenim vrednostima, a možda i blago manjim... pošto je tema
potrošnja, smanjena brzina u zimskim uslovima poništava povećanje otpora kotrljanja

, tako da za povećanu potrošnju treba kriviti elektroniku motora koja propisuje bogatiju smešu dok je motor ne postigne određenu radnu temperaturu