Kod mene piše samo da vozilo treba pustiti da radi u leru neko vrlo kratko vreme, i onda se može ugasiti. To "kratko" je mnogo manje od minuta. Razlog: da turbina ne bude u rotaciji kada se motor ugasi pa prestane dotok ulja.
Svako vozilo u kojem postoji dobar izgled za "vrlo vrucu" turbinu ima sistem drzi pumpu ukljucenu i posle gasenja auta kako bi se turbine rashladile.
Medjutim, taj sistem sam po sebi svakako nije dovoljan da dovoljno brzo odnese toplotu ukoliko se bas "gazilo" i zbog toga je vrlo pametno imati 2-3 minuta mirne voznje posle epizoda sa gasom do daske.
Ja imam srecu da u oba pravca i ka poslu i ka kuci imam jedno 10-15 minuta voznje po manjim putevima i nizbrdici pa mi to uvek lepo rashladi turbine i sl... Od momenta kad izadjem sa auto puta do moje garaze temperatura ulja recimo opadne za preko 10 stepeni (zimi cak i do 20) a najveci "grejac" u toj prici su upravo turbine - pa je razlika koju cini 10-15 minuta civilizovane i mirne voznje vrlo ocigledna.
Bez toga bih svakako drzao motor u leru par minuta ako sam imao duzu voznju pod punim gasom, zato sto je u tom slucaju temperatura ulja na meracu negde oko 120 stepeni - ako bih ugasio motor u tom stanju, vrele turbine bi zagrejale ulje koje se nadje oko njih na preko 150 stepeni i time ga permanentno ucinile losijim - da ne pricamo o termalnom stresu na samim turbinama.
Dakle... ako nemate nizbrdicu ili put za lagodnu voznju blizu cilja, a imate turbinu(e) u motoru - drzite se saveta koje je Zare dao (i koje, uostalom, pise i u uputstvima :-) - par minuta lera i to je to.
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey