Citat:
akiko1: S Ja cu prvo pogledati oko seba i vidjeti sta ljudi voze da ne budem izrod i da se ne zeznem pri kupovini jer ono sto vecina u evropi i mom okruzenju vozi kupicu i ja (pa i polovno) pa ako svi grijese... onda cu i ja jer bolje je to nego kockati sei uzeti nesto sto tek treba u narednim godinama (npr. narednih 7) da se dokaze, a ako tada uspije onda cu i ja pricati drugacije, a do tada...
E pa ovo su vec "ozbiljni" argumenti...^^^
lm, zasto ti (i ostali) vise verujete nemackim (ili evropskim) automobilima cu sada pokusati da objasnim;
Sve je to pocelo pocetkom devedsetih kada se za japance morao cekati red, u vreme golfa guzonje, skode favorit i lade samare i prvih hyundaija...da sve su to tada (manje vise) bili podjednako cenjeni i popularni automobili...
Onda je pocelo cepanje drage nam juge, rat, embargo, nestasice goriva, bonovi, zabrana uvoza svega i svacega pa i vozila...
Narednih godina smo uglavnom vozili ono sto smo vec ranije imali sa rumunskim gorivom, i to je tako bilo sve do prvih uvoza vozila preko belog manastira i slicnih kombinacija.
Ja sam tada negde `94. trazio od drugara da mi doveze mazdu 626 iz nemacke posto je on redovno putovao i zavrsavao kombinacije sa kolima.
Mazdu nisam nikada dobio jer cim je dosao u nemacku bilo mi je javljeno da je to tamo skupo, trazio sam corollu...isto preskupo i covek mi dotera alfu...OK, posle toga sam vozio tu alfu sto je nebitno za ovu pricu, ali poenta je da su i tada a i sada u samoj nemackoj japanci uvek bili na ceni (sada su koreanci).
Ja sam tada pokusao da uvezem japanca, jer sam vec imao solidan auto...ali ogromna vecina je isla po sistemu "daj sta das" i doterivala iz okolnih zemalja (austrija, nemacka, italija) ono sto je tamo bilo jeftino....i odjednom nesrazmerno ogroman broj vagena, opela i fordova na nasem trzistu svi odjednom postaju strucnjaci za njih i jedino njihovu kupovinu smatraju racionalnom...jer "i komsija to vozi".
Krajem devedesetih imamo bombardovanje, ukidanje sankcija i najzad dozvola uvoza novih vozila....i postepeno se javljaju krediti, otvaraju se nove firme, polako trziste pocinje ponovo da se otvara...mi odjednom vidimo neka nova neobicna kola po ulicama, istina pojedincima i dalje nije jasno da su za tih DESET godina japanci (i koreanci) izbacili brdo modela pa se desi da kada ja nekome kazem da vozim mazdu 323 on misli da je to ona sto se izvlace farovi (jbga tu je zadnju upamtio)
Sa otvaranjem novih firmi dolazi i do toga da mnogi zaposleni dobijaju i sluzbena vozila i da pocinju da se rade kalkulacije i racionalizacije troskova voznog parka, i gle cuda firme uglavnom nalaze racunice da im se vise isplati da im radnici voze fiate, mazde, honde peugeote, sitroene...
U danasnje vreme, kada jos malo ocekujemo i mi ukidanje carina, kada se vozila vise ne uzimaju samo za kes, postaju totalno nebitne neke stvari i pravila koja su vazila u doba krize, postaje bitno da je auto nov, kolika mu je garancija i sta ima od opreme.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!