Dolazili su poljaci nekad u SFRJ na more, peglicom koja vuče onu malu kamp prikolicu, a unutra muž, žena i dvoje dece. Kolika je bila snaga motora kod te peglice?
A danas nam ni 200ks nije dovoljno, a tek ako karakteristika nije dovoljno "ravna"...
Kako su snaga, broj obrtaja i obrtni moment međusobno zavisne veličine, i to tako što je snaga = brojObrtaja x obrtniMOment.
Obrtni moment je važan da bi auto uopšte i mogao da savlada neko opterećenje, konkretno da ide uzbrdo i da se motor ne ugasi.
A za brzinu kojom će da se kreće uzbrdo važna je snaga motora. Međutim, ako je obrtni moment maltene konstantan na određenom rasponu obrtaja, pri većem opterećenju je potrebna veća snaga (ako obrtni moment može da savlada to opterećenje, što pretpostavljamo da može), pa ako nećete uzbrdo da idete 5km/h, potrebna je veća snaga, dakle veći obrtaji.
Naravno, ovde nije pomenut menjač, koji za niže stepene prenosa na izlazu daje veći obrtni moment, a manju brzinu - ali, suština ostaje ista, dobili ste veći obrzni moment da auto uopšte može da se kreće uzbrdo pod opterećenjem, ali i manju brzinu. Ako hoćete veću brzinu, ili morate menjač prebaciti u viši stepen prenosa, što je nepovoljno po obrtni moment koji se isporučuje točkovima (manji je), ili na nižem stepenu prenosa da motor oterate u više obrtaje (zbog relativno konstantnog obrtnog momenta motora, izlazni moment na točkovima je isti, ali je snaga veća).
Kako god okrenete, mogli bi ste da se vozite uzbrdo na veoma niskim obrtajima, ali ako imate motor od lokomotive u malom gradskom autu.