Moze li nako da citira taj clan zakona koji govori da je obavezno dati zmigavac tri sekunde pre pocetka skretanja? Ja to nisam nasao a i nije u duhu zakona da odredjuje tako nesto. Cak i za minimalno odstojanje medju vozilima, sto je mnogo veci i cesci problem, zakon nije decidan, vec kaze da to odstojanje treba da bude dovoljno, prilagodjeno uslovima saobracaja, a koliko je u konkretnoj situaciji ostavlja se vozacu da proceni.
S druge strane, bas me zanima, kako neko ko vozi juga u koloni iza traktora (verovatno 20-30 na sat), moze da u jednoj sekundi skrene u preticanje i ubrza na 60 na sat... Cak i ako je put ispred bio prav, prvo je vozac juga morao da malo zagazi liniju da bi mogao da vidi ispred traktora, da li mu neko dolazi u susret i da li je preticanje sigurno, onda je trebalo da pogleda u retrovizor da proveri iza sebe, pa opet da proveri ispred sebe i tek onda da krene u preticanje i to u malom prenosu, jer je sve vreme iza traktora koji se vrlo sporo krece. Mora da je vozac juga mnogo vispren, a taj njegov jugo mnogo startna masina. Mozda ce istraga utvrditi da je u jugu u stvari bio motor od porsea, samo da se sto vise smanji krivica vozaca motocikla?
Uz to, treba imati u vidu da je kolona bas u tom trenutku presla prevoj i izsla nizbrdo, te da su se tek tada stvorili uslovi da vozac juga vidi ispred traktora dovoljno da moze da proceni da je preticanje sigurno. Vozaci u koloni iza njega su tek dolazili u situaciju da mogu da zapocnu preticanje, a vozac motora je bio toliko iza da nije mogao ni da vidi situaciju ispred sebe, a kamoli da neko njega vidi u retrovizoru.
I na kraju, krajeva, jedno je brzina motora u trenutku sudara, a sasvim drugo njegova brzina kojom se priblizio mestu sudara. Sasvim je izvesno da je vozac motocikla u nekom momentu video situaciju ispred sebe (trebalo je da vidi da vozac juga "gazi" liniju nastojeci da vidi da li je preticanje moguce) i da je pokusao da uspori i izbegne sudar (kad aej video da jugo krece u preticanje), ali je vec bilo kasno, jer je isao prevelikom brzinom.
Mislim da je ocigledno da je uzrok nesrece preveliak brzina kretanaj motocikla, tolika da je vremenski prostor da se reaguje postao izuzetno uzak. Ako je tacno da je vozac motocikla bio pod uticajem alkohola, onda to znaci da on uopste nije ni mogao da pravovremeno reaguje.