furuna
Član broj: 39307 Poruke: 4 79.101.190.*
|
Srpsko-italijanska kompanija "Fijat automobili Srbija" saopštila je da će se punto klasik sa dizel motorom proizvoditi u dve verzije – „dinamic A/C” i „emotion” sa ABS-om, i imaće motor 1.3 „multidžet” od 1.248 kubika i snage 51 Kw/70 ks.
"Verzija ‘dinamic’ sa manuelnom klimom prodavaće se po ceni od 10.499 evra, a ‘emotion’ sa potpuno dodatnom opremom za 11.499 evra, uključujući i PDV", navedeno je u saopštenju, u kojem se naglašava da će prodaja tih automobila početi u julu i to u dinarima, po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate.
Ovo je današnja vest sa sajta B92
Mislim da su preterali s cenom za dizelaša - za te pare može da se kupi Astra klasik i da ostane 500€.
Matematika je čista: neka Dizelaš troši 4,5 l/100 km=4,365 din/km (cena evrodizela je 97 din/l, bezolovnog benzina je 100,7 din/l a zvanični srednji kurs je 94 din/€), a benzinac 7l/100 km=7,049 din/km. Ušteda je 2,684 din/km. Razlika u ceni između benzinca i dizelaša je 10500-7000=3500€ = 329000 din. Da biste uštedeli ono što platite više kada kupite dizelaša potrebno je da pređete 329000/2,684=122578km Prosečna porodica godišnje prelazi 15000 km što znači da je potrebno 8,17 godina do početka isplativosti dizelaša.
Sa plinom je drugačija računica. Mislim da je ugradnja plina oko 700€=65800 din. Prosečna potrošnja je ista - 7l/100km tj. 2,8din/km (cena plina je 40din/l). Ušteda je 7,049-2,8=4,249 din/km Da bi se isplatio uređaj potrebno je da se pređe 65800/4,249=15486 km odnosno oko 1 godina prosečne vožnje. Sada vidite šta vam se više isplati.
I pored svega ovoga mislim da je Sandero bolja kupovina samo što ne znam koliko košta ugradnja plina sa zadržavanjem garancije.
Što se tiče mog prethodnog posta moram da kažem da sam ga ipak napisao u afektu. Posle sam video Z10 sklopljenu u Italiji i Punta Sporting iz 2002. godine i zapazio sledeće:
Na svim modelima je na isti način izveden sistem sa crevima ka rezervoaru (na Z10 se posle 6 meseci pocepala mrežasta zaštita creva) i poklopac za točenje goriva.
Gume oko prozora su zalepljene bolje na Z10 i Puntu 2002 nego na Zuntu, ali je generalno loša završna obrada.
Creva za hidrauliku sa druge strane nisam zagledao.
Fabričke gume na Z10 su Pireli 165/70x14 i imaju zadovoljavajuće ratkapne tako da jedino što je katastrofalno na Zuntu su točkovi.
Za Z10 i Punte nisam čuo da se neko žali (čak ih i panduri hvale - kažu da sa njima nisu imali nikakve probleme za razliku od Pežoa 307 na kojima su crkavali menjači), nadam se da će i sa Zuntom biti tako (samo kada bi stavili bolje točkove).
|