Citat:
Deep|Blue:Tvoj prethodni post zvuci krajnje afirmativno za jadne male traktoriste i poziva na linc divljih vozaca automobila koji lete cestama naokolo i ubijaju jadne male traktoriste sa pripadajucim posadama traktora.
Neoprezna (a prebrza) vožnja je veći krivac za nesreću nego neosvetljen traktor. Umesto traktora, mogao je biti pešak. Mogao je biti pokvaren/slupan automobil. Ili neki balvan koji je ispao iz nekog kamiona (ja video blizu Zrenjanina, noću, balvan zauzima pola puta i ne vidi se sve dok ne dođeš na 40-50m. Nisam morao čak ni naglije da kočim, jer sam vozio upravo onoliko koliko sam daleko i video)
A inače, imam rođake koji žive na selu, znam zašto ljudi voze traktore takve kakve ih voze, i znam da oni pojma nemaju da to nije nimalo dobro za njih same (jer ljudi ne voze auto, pa ne znaju kako to izgleda sa te tačke gledišta), niti to mogu da zaista shvate kada probaš da im objasniš. Isto kao što neoprezni vozači ne mogu da shvate to što im objašnjavaš u vezi neoprezne vožnje.
Citat:
Deep|Blue:Stoga brzina nije uvek problem, iako panduri kod nas uvek tvrde suprotno.
Nije uvek, ali je najčešće. To panduri tvrde, i apsolutno su u pravu. Da li ti misliš da oni svi lupetaju gluposti samo zato da bi primali platu i pojavljivali se na TV-u? Dao sam ti primer, samo ga treba shvatiti na pravi način: Prekoračenje od samo 30km/h preko 80km/h u noćnoj vožnji može da pravi razliku između katastrofalnog sudara pri 84km/h, i uspešnog kočenja. Hej, samo 30km/h brže: smrt ili život.
A tek činjenica da udar vozila na autoputu koje ide 150km/h odpozadi u vozilo koje ide 120km/h nije isto što i udar pri 30km/h u parkirano vozilo (kao što 95% ljudi misli), već je kao udar pri 90km/h u parkirano vozilo, onda bi možda shvatio
šta je to brzina. Prekoračenje od
"samo" 30km/h!
A ako sa 121km/h sustigneš i dotakneš vozilo koje ide 120km/h, imaćeš štetu kao da si sa 15km/h udario parkiran automobil.
(Ove dve zadnje tvrdnje sam izračunao amaterskim metodama, pa ako neko poznaje fiziku dovoljno može da potvrdi ili demantuje)
Možda bi onda bilo jasnije i onima koji se čude kako je Toše Proeski poginuo pri tako "malom" udaru u kamion ispred.
Citat:
Deep|Blue:Mada mi sve to dodje malo cudno kad se setim tvojih izjava da vozis ~200 kmh po nemackim autoputevima (ajde da se ne upustamo u istinitost te tvrdnje, pitanja sam ti i tamo postavljao ali si ih izbegavao :))
Vozimo onoliko brzo koliko mogu da vidim daleko i da predvidim kretanja drugih vozila i moju eventualnu putanju kočenja i izbegavanja. Vozim do 195km/h, jer moj auto ne može brže. Vozio sam i na našem autoputu, a i na medjugradskom putu znam da vozim noću do 120-130km/h. Međutim, taj podatak sam po sebi ne može da ti kaže ništa o tome
koliko bezbedno ja vozim (iako ti verovatno misliš suprotno). Imao sam kolegu na bivšem poslu, on je isto kao i ja vozio do 120-130 noću na medjugradskom putu na kome je ograničenje 80km/h. Medjutim, njegova i moja vožnja su nebo i zemlja. On ne usporava kada mu dolazi vozilo u susret (kada mora da obori svetla), on ne usporava ni ako ga auto zaslepi, a ne usporava ni na krivinama kada mu farovi ne osvetljavaju dovoljnu dužinu puta, ne usporava ni kada prilazi sporednoj ulici (ili zemljanom putu) sa strane. On usporava samo kada
vidi da ima nešto ispred njega. Za razliku od njega, ja usporavam kada god
ne vidim šta ima ispred ili sa strane. Prilikom mimoilaženja znam da usporim i na 20-30km/h, ukoliko ne vidim šta je ispred. Bezbednost njegove i moje vožnje je očigledno potpuno različita, iako obojca vozimo 120-130km/h što je do 50km/h preko ograničenja.
I ja, zamisli, nikada nisam imao problema sa neosvetljenim traktorima, iako sam ih dosta sretao (jer često vozim po putevima pored sela). Bar jedno pedesetak. Jeste da me nerviraju i da sam par puta morao da kočim malo jače nego što imam običaj, ali nikada ništa ni blizu opasnog.
Citat:
Deep|Blue: Napravimo hipoteticku situaciju>> ti trcis za busom na stanici, ja ti podmetnem nogu, ti padnes pod auto i pogines.
Da li sam ja izvrsio ubistvo ili si ti izvrsio samoubistvo jer se nisi kretao predvidjenom brzinom po trotoaru? Molim te odgovori na ovo pitanje
Pitanje je potpuno neprimenljivo na bilo šta o čemu pričamo. Prvo, na trotoaru ne postoji zabrana brzine trčanja, a drugo saplitanje i vožnja bez svetala nemaju nikakvih dodirnih tačaka.
I ne bih da se previše upuštam u dalje lično prepucavanje između mene i tebe ili bilo koga. Samo mi objasni kako to ja koji sam prebrz vozač, i često vozim pored njiva i sela, nemam većih problema sa neosvetljenim traktorima. Idu mi na živce, ali ništa više od toga. Daleko većih problema imam sa vozilima kojima ne rade stop svetla ili koja ne daju migavce prilikom prestrojavanja.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 09.09.2009. u 23:14 GMT+1]