To uglavnom ne moze da bude kvalitetna i kvalifikovana diskusija. A razloga je vise.
Ne zbog nestrucnosti, vec zbog posebnih ciljeva.
Postoji auto industrija, na planeti, koja je jezivi gigant, ekstremno specificnih uslova. Svuda je prisutna, gotovo celo covecanstvo je dodirnuto aplikacijom auto industrije, od korisnika vozila do posmatraca.
I normalno je da poneko pozeli, na odredjen nacin, da aplicira ucesce u toj masini za pravljenje i potrosnju novca.
Korosnici foruma su uglavnom radoznali, inteligentni(kazem uglavnom

), i licno zainteresovani za detalje navedene u naslovu ove teme. Prvenstveno usteda, ponekad povecanje snage, a i ekologija je moderna i civilizovana aktivnost. Bar za razmisljenje.
Inzenjerski, strucno, posmatrajuci strogo sustinu procesa(da se ne upetljam u "naucni" aspekt), dobit oko ovakvog angazovanja je nikakva, uz detaljnu analizu je cak i moguc gubitak energije, smanjenje pouzdanosti sistema, ...
E sad, inzenjeri nisu inzenjeri, ako ne vode racuna o troskovima, efikasnoscu, upotrebljivoscu(proizvod namenjen za javnu upotrebu), komplikovanost odrzavanja i pracenja procesa.
Sa te strane, takodje nepovoljna konstrukcija.
Po meni, najveca korist od ovih pokusaja "upada u platni sistem auto industrije" je aktiviranje nekih cinjenica, upoznavanje procesa i uopste, razmisljanje o problematici.
Ostali aspekti, komercijalni, su za diskusiju. Tu vec ima stofa i postoje pozitivni elementi, mogucnost zarade, uz lako obmanjivanje kupaca, mogucnost sire kalkulacije troskova, manje za gorivo, malo vise za struju, pa ako je pristup struji besplatan, mozda se i napravi usteda.
Predpostavljam da bi cisto elektricno vozilo u Srbiji(a i po celom svetu) dozivelo bum, kada bi se omogucilo punjenje baterija iz instalacije javne rasvete

..usteda maksimalna, ekologija maksimalna...
Tako da je tema losa, u vecini aspekata, inicirana zeljom neke grupice inovatora, da marketinski plasiraju svoju mudroliju..
Zasto bi se sada neko previse trudio da mozga oko njihove ujdurme..
Poz
[Ovu poruku je menjao vladd dana 11.02.2010. u 14:55 GMT+1]