...kada sam mislio da se nedvosmisleno oznaci prolaz za pesake, mislio sam napostavljanje ovakvih stubica kao na slici, oznacenih strelicama. Po logici koju zastupaju pojedini ucesnici teme, ni ovde ti stubici nisu potrebni jer je zabranjeno parkiranje na trotoaru. Pa zasto su ih onda postavili? Upravo zbog toga da ne bi morao saobracajac da cuci na toj raskrsnici dan/noc i naplacuje pogresno parkiranje.
Slika sa drvetom u reonu pesackog prelaza je slikana samo za zmau-a. Ovo je po tebi direktno krsenje zakona i drvo i stub od semafora treba odmah ukloniti jer ometaju kretanje pesaka pogotovu onih pesaka cija ukupan sirina prelazi 2 metra tj. treba im puno prostora za manevrisanje...
Citat:
zmau:A i inače se u ovoj temi dosta često mantra o nekakvoj nadkontekstualnoj sakralnosti privatne svojine, pa moram malo da vam naglasim kolko je takva ideja glupa
Mozda je pojam privatne svojine za tebe glupost, verujem da je takav nacin razmisljanja ostatak iz komunizma, sistema uredjenja koji je bio toliko napredan da je odumreo pre 20-tak godina....osim u Severnoj Koreji (koja je poznata po cvetanju socialnog aspekta) i Kini (koja ima neku vrstu upravljackog kapitalizma)
Citat:
zmau: ...Ni meni država nije poklonila dvorište nego sam ga kupio od čoveka, i još i porez plaćam i ništa mi ne fali. Pa šta bi i tebi falilo da malo plaćaš svoje račune?
Cini mi se da ti ne razumes tj. ne shvatas razliku izmedju "javne povrsine" i "privatne svojine" jer to stavljas u isti kontekst.
Citat:
zmau:
Gradska zemlja je veoma skup i ograničen resurs i nema nikakvog rezona da ga grad poklanja bilo kome. Kad bi država uzimala realne (tržišne) pare za taj prostor, mogla bi debelo da skreše poreze, odnosno da - umesto da otima od ljudi koji rade - uzima svoje pare koje joj pripadaju i da živi od toga.
Steta sto ovo naznaceno nije usvojio i grad Beograd (i mnogi drugi gradovi) kad su poklanjali zemljiste tekom '90. i 2000.tih....ali, konto toga, drzava ne bi smela da se finansira od niceg drugog osim poreza, svi drugi prilivi moraju biti tako koncipirani da NE OSTVARUJU PROFIT vec da pokrivaju troskove same radnje jer u suprotnom se javlja korupcija. Naplacivanjem
javnih povrsina se finansiraju
opstine kojima te javne povrsine pripadaju te samim tim gradske uprave tih opstina i donose regulative o naplati (visina nadoknade, prostorna rasporedjenost...) i parking prostor nije "poklonjeno zemljiste" vec zemljiste koje se USTUPA (i dalje je JAVNO) za parkiranje vozila. Odlika dobro uredjenih gradova jeste u tome da, ako vec placas poreze (lokalne) u tom gradu, na ovaj nacin (na pr. komocijom dostupnosti parking mesta) utice na to da se gradjani osecaju prijatno i bez stresa ostvaruju nacionalni dohodak...
Citat:
zmau:
Ajd pokušaj iskreno da mi kažeš : je l stvarno veruješ da im trebaju ovakve dovitljivosti da bi nekom odneli auto ? Izađi ispred zgrade i pođi u šetnju dok ne vidiš prvi nepropisno parkiran auto. Izmeri koliko ti je šetnje trebalo. Možeš i lenjirom.
Pandur iz pauka dok se provoza od baze do tog tvog pajtosa sa slike sretne njih par stotina usput. Ili bar nekoliko desetina, ako mu je baza blizu.
A da ne pričam da mu realno ne treba ni pauk nego bi mogao i trebao da krene u šetnju sa foto aparatom i da za jednu smenu ispiše pedesetak kazni, lagano.
Misljenja sam da je saobracajna policija sve, samo ne "dovitljiva" - kao roboti rade ono sto im se kaze tako na primer:
vozila za uklanjanje automobila patroliraju samo zadatom ulicom (ili po pozivu gradjana), patrola koja kontrolise brzinu vozila SAMO to radi (a pri tom im prodje 20X vise vozila sa neispravnom signalizacijom ali se to ignorise), saobracajac na skuteru koji naplacuje SAMO kazne za koristenje mobilnog telefona kruzi samo po zadatoj ulici/lokaciji...i usput, niko ovde nije "moj pajtos".
BTW, sluzbe za uklanjanje vozila sirom ove nase lepe planete, u razvijenim zemljama (da ne kazem uredjenim) su u 99% privatnom vlasnistvu, tako da postoji konkurentnost na trzistu (moja firma odnosi vozila jeftinije od tvoje) i taj novac NE zavrsava u gradskoj kasi pa je samim tim stepen korupcije mnogo manji tj. mogucnost da se pojedini problemi u saobracaju namerno ostavljaju otvoreni (na pr. zaboravljeni znakovi nakon radova na putu, neoznacena zabrana parking mesta...) a zatim frekventno sankcionisu (puneci tako budzet neke monopolske firme) umesto da se problem resi boljom signalizacijom (tj. minimalnom investicijom)...
Iz ovde procitanog mogu samo da zakljucim da pojedini ucesnici u temi, od svoje licne ogorcenosti i frustracije problemom saobracaja, radije napadaju DRUGE ucesnike u saobracaju nego SISTEM koji omogucava takav haos. Zasto? Drugog ucesnika vidis i mozes da mu pristupis (u saobracaju verbalno, fizicki, na netu pisanim putem) dok je sistem nesto volsebno i nedostizno za vecinu gradjana...pa nije! Sistem je promenjiv, samo ga treba dovoljno pritisnuti a za to je potrebna sloga u nastupu...pozdrav svima.
[Ovu poruku je menjao Majstor Duja dana 11.12.2010. u 11:10 GMT+1]