Citat:
malden mb:
opet vi šumom a ja drumom,moj kotao ima samo 17 litara,spremnik ima 200 litara,pumpa između spremnika i kotla cirkulira konstantno sa vodom koja je u rasponu 60*~80*C,kakva hladna voda za boga miloga gdje ju vi vidite u mojoj shemi da ulazi u kotao,ponavljam voda je minimalno 60*C a maksimalno 80*C u cirkulaciji kroz kotao ovisno o protoku preko troputnog u krug grijanja kojeg regulira acc20, ja sam jasno rekao da sam zagovornik kod grijanja na pelet spremnika topline veličine samo onolike koliko je potrebno za osiguranje temperature polaznog voda ili krače peglanje tj.da ne padne temperatura kod paljenja plamenika niže od zadane polazne,zašto bi grijao spremnik topline od nekoliko stotina ili tisuća litara vode kod kotla kojem mogu regulirati sagorijevanje, zašto bi ulagao u skladištenje kad mogu u regulaciju sagorijevanja,em je jeftinije em je lakše za održavanje,pa i spremnik ima gubitke negdje sam čitao do 10%, računajte 1000 litara treba zagrijati i na to imate u stanju mirovanja/skladištenja 10% gubitka,baš i nije mala cifra,a viadrus u 22 35kW (imam ga u paralelu spojen sa pelet kotlom-odvojemi su elektromagnetskim ventilom koji regulira termostat sa viadrusa) ima triput više vode u kotlu nego moj kotao,duže drži temperaturu vode ali i više troši tu temperaturu u stanju mirovanja/čekanja pa ima potrebu ili ga nadogrijavati plamenikom ili vodom iz spremnika,kod mene nema toga, plamenik isporučuje toplinu malo veću nego što je objekat može preuzeti i višak ostaje u cirkulaciji kotlovskog kruga taman toliko dok acc20 počne tražiti novu temperaturu i plamenik se pali samo zbog toga a ne zbog održavanja kotlovske vode ili vode u spremniku topline,za moje znanje spremnik topline veće litraže je samo za kotlove kod kojih se ne može regulirati sagorijevanje a kod pelet grijanja rješava se pametnom regulacijom,eto ja i dalje ne vidim potrebe za trokrakim ventilom u mojoj shemi a vi mi objasnite kako i zašto treba jer ste rekli da fali i da je potrebna,kod čovjeka koji ima sasvim drugačiji pristup rješavanju problema od mene vidjeli ste to što stalno tupite šablonski,moja šablona je bez spremnika topline kod peleta i svega ostaloga što taj spremnik povlači kao dodatni trošak, sve sam argumentirao kako i zašto je tako kod mene a nisam rekao i nikad neču reči to sam kod nekoga vidio i to je u redu pa tako mora biti i kod ostalih
Apsolutno vas razumem i izvinjavam se zasto nisam obrazlozio svoje misljenje. Nisam ja bas toliko pametan, pa mi je trebalo malo vise vremena da shvatim poentu. Sustina je da ste vi sa tih 200 litara samo prosirili zapreminu svog kotla i on sada umesto 17 ima 217 litara. Hocete da kazete da kako se kotao zagreva, podjednako se zagreva i AT i ta voda kruzi kroz kotao i bojler i zagreva se ravnomerno. To je logicno i normalno razmisljanje i u tom pogledu se apsolutno slazem sa vama, tj o nacinu vaseg razmisljanja, medjutim ima tu nekoliko stvari sa kojima ja imam argumente da branim svoj stav. Sve sam shvatio, ali opet cu ja da guslam ono moje da je taj kotao projektovan sa malom litrazom da bi se sto brze zagrejao i sto pre postigao radnu t, pa tek onda da tu toplotu distribuira dalje. To vam je kao kada bi na autu skinuli termostat na glavi motora i samo ga probusili da voda non stop cirkulise i to u velikom krugu kroz hladnjak! Leti bi se mozda nekada i ugrejao na 88 stepeni, ali kada je hladnije, nebi nikada motor postigao radnu t i onda bismo brzo morali na generalnu. To je jedno obrazlozenje za trokraki na povratu. Drugo obrazlozenje je da vrh i dno AT nisu podjednako zagrejani iako postoji kotlovska pumpa koja bez smetnji vrsi cirkulaciju kroz kotao i AT. Problem je sto se u kotao vraca hladna voda iz radijatora, a pogotovo je to opasno sto je vas kotao sa malom litrazom. Trece obrazlozenje je to sto vi imate ACC 20 na trokrakom iz radijatorskog kruga i sto je ACC 20 napravljen za trokrake ventile, pa nema senzor kao ovaj moj ESBE CRC 141 koji kontrolise t povrata u kotao, pa kada to zadovolji, onda vija radijatorsku. Taj ACC 20 i svi ostali pogoni za trokrake rade tako sto, ili vrse funkciju da stite kotao, ili da zadovolje i regulisu t prema radijatorima. Tako da tu lezi problem koji je mozda i kljucni. Da sam na vasem mestu, ja bih stavio obican trokraki na povrat u kotao i taj ACC 20 stavio na njega, ima da radi savrseno, a za trokraki u radijatorskom krugu bih stavio neki pogon i neku regulaciju koja vam se svidja. E sada, vi imate pravo kod jedne stavke, a to je da se povratna voda iz bojlera TPV, koja je valjda minimum 50-55 stepeni, mesa sa povratom iz radijatora i onda ipak podize t povrata u kotao za odredjenu vrednost, tako da to utice dosta pozitivno na sistem i to dosta znaci kotlu. Tu je jedini spas za ovaj vas sistem jer tako funkcionise. E sada, opet i tu postoji jos jedan potencijalni problem, a to je da je taj bojler TPV mozda dosta udaljen i da tu ima dosta gubitaka, pa onda i problem oko povrata iz bojlera TPV kada se voda iz njega potrosi, pa treba ponovo da se zagreva... Zato ja trvrdim da je skolski da tamo gde sam rekao mora da stoji trokraki termostatski ili trokraki sa tim ACC 20. Ne sumnjam ja da to sve radi kako treba. Sto bi Grejac rekao: "Grejanje moze da radi i na bastensko crevo i radice, ali kako?" Sada izvinite sto ja to sve pricam ovako, ali volim da argumentima branim svoje stavove i jos jednom ponavljam da ja nisam kompetentan i nisam bas srecno resenje za one clanove koji zele da im grejanje samo radi, pa makar i na bastensko crevo!
Novi Sad,Kac
Kotao:Viadrus U22S(30KW)
Gorionik:B-Max Home 10-30KW
AT Centrometal 2xCAS 801
Razdelnik 3 kruga grejanja+TPV
Pumpa u kotl. krugu:Wilo Star RS 32/6
Pumpe u rad. krugu: 3xWilo Stratos Pico 30/1-6
Mesni i aut. u kotl. krugu:ESBE VRG 131+ESBE CRA 111
Mesni i aut. u rad. krugu:3xESBE VRG 131+ESBE CRC 141
Armatura i cevi:5/4 i Cu fi35
Radijatori:Faral Alba H500-190 reb+termoglave