Čika Dule samarićanin
Član broj: 325328 Poruke: 63
|
Hvala Vladd, malo će to teže meni ići s kupovinom s E-Bay-a.
Dakle, da počnem s ovim mojim najavljenim esejem. Smestite se lepo, jel će čitanije potrajati. Ko nema živce, nek' preskoči post. :)
Napominjem da sve ovo pišem kao, uprkos svemu, ponosni i nadasve zadovoljan vlasnik Toyote Corolle 1.3 XL!!!
Neka dva meseca sam šacovao i trkeljisao po oglasima, s prvobitnom idejom da sebi priuštim Golfa 2, 1.6 benzin/plin, petoro vrata, širok branik itd. Kad sam shvatio da se pojavljuju samo raspadnuti primerci, kriterijum se proširio preko Jette 2, pa mi je konačno sve dozlogrdilo. Pogotovo što se solidno razumem u kola, prilično znam da ih gledam pre kupovine, a za neke cake koje ne znam, imam gde da pitam.
U očaju sam u pretragu ubacio sledeće kriterijume: bilo koji proizvođač, 500-1000€, 1.3-1.6, benzin/plin, 4/5 vrata, i valjda je to bilo to. Iskočiše neke Lancie Libre, Kadetti, Vectre, Swiftovi ... a Boga mi i par Mazdi 323 i po koja (njeno veličanstvo) Corolla 1.3 XL. Ja u džepu 500€ (uz manju pozajmicu, he he he), bez kola kojima bih se prevezao da pogledam neki auto ... cimaj neke drugare da me voze ... katastrofa. Zašto? Pa pogledao dve-tri Corolle, a one precenjene a lom živi - masne po motoru svuda, dibiduz trule naravno (a kakve bi bile), čuknute i grebnute tu i tamo, bez plina u saobraćajnoj, dime il' na auspuh il' na iberlauf ... užas.
A meni već zapeeelooo ne da kupim auto, nego da konačno imam tu legendarnu Corollu 1.3 XL. Razletim se ja po forumima za Corollu, iščitam sve što sam našao i ovde i napolju. Mislim se, uzeću neku kol'ko-tol'ko solidnu (pre svega dobar motor), a posle ću da sređujem jedno po jedno. Bar ću znati šta je i kako rađeno, a finansije mi dozvoljavaju.
Znao sam od ranije da je auto retko zahvalan, da ne kažem odličan. Istrči oglas, lik traži 630€. Mislim se "ma neće to moći za toliko para, brate slatki". Sretnemo se na pumpi na Zrenjanincu, hoće da izađe iz auta i otvara vrata na spoljnu kvaku. UF! Kaže lik da je preprodavac. Aha!
Posle kvake prvo što mi je upalo u oči je ta svetlo plava metalik "8D8" farba, kasnije saznam fabrička, a retka kod nas.
Krenem u pregled i počnem da udaram minuse:
- šoferka puknuta. Kamen udario dva prsta od donjeg (da kažem) kedera na suvozačkoj strani, pukotina nastavila vodoravno i završila se ka dole ispred vozača, Skoro pa se ne vidi od brisača.
- limarija rađena pre izvesnog vremena, farbana posle toga. Već pokazuje koroziju na sajtnama, po donjim delovima prednjih i po malo zadnjih vrata, rubovima ispod zadnjih vrata, u gepeku kojekude i konačno na sastavu zadnjih krila i zadnjeg veznog lim ispod štopaljki,
- iznad zadnjeg stakla, ispod farbe, vidi se lep rad gitovanja mistrijom,
- naravno vozačka više, suvozačka vrata manje spadaju, mada se uprkos tome relativno lako zatvaraju
- kamen pogodio staklo desnog fara. Ka unutra otpalo levkasto parče stakla i na faru ostavilo rupicu da prođe špenadla,
- zadnji amortizeri "ljuljaju", ali malo (tešim se ja),
- sve četiri gume letnje, pokazuju tragove šare prelaskom ruke preko guma, ali tek u dubokoj koncentraciji - kraće rečeno ćelave,
- polomljena drškica unutrašnje vozačke kvake
... idemo u motorski prostor:
- gornja plastična flanšna hladnjaka krpljena nekim gitom nepoznatog porekla, takođe kao mistrijom. Hladnjak suv,
- dihtung dekle ventila malo masti glavu - ništa strašno,
- crevo za dovod goriva raskačeno s AC pumpe. Dovod na pumpi oblepljen izolir trakom,
Motor je radio sve vreme dok sam pregledao auto - dakle ugrejan. Palio ventilator kad treba (pratih termometar), mirno radio na leru bez kolebanja u propisanom broju obrtaja (ima obrtaljku), nije dimio na iberlaufu, ni na auspuhu pri davanju gasa iz lera, creva rashladnog sistema mekana (dobra glava), zaštitna plastika seta zupčenja i motorski prostor nisu masni od propišalih semeringa ... rekoh "ma ovo bi moglo i da prođe, ček' još da provozamo".
Lepo prima gas, mada beše gužva pa ne mogoh malo da ga razvučem i opteretim motor, drži pravac na kočenju, čuje se druk lager i vibrira ali samo na spuštanju u niži stepen prenosa (znači "korpalameladruklager"), nema lufta u volanu, klakće napred desno u trapu na sitne neravnine (plastična čaura letve) ... i tako to. Otprilike to su prvi utisci. Skrene mi on pažnju da se gasi na leru dok ne postigne radnu temperaturu. Ugrejan je i meni lepo radio bez knedle i bilo kakvog prekidanja na dodavanju gasa.
Drž' ne daj, nađemo se mi na 500€, napravimo ugovorčić malte ne na salveti, čujem se sa vlasnikom, dogovorim se s njim sve u vezi registracije i reatesta sad u decembru.
I naravno, moralo je još nešto da se pokaže čim sam krenuo kući. Ispada iz četvrte na uzbrdici ili jačem ubrzavanju. Problem odmah rešen nonšalantnim, opuštenim držanjem ruke na ručici menjača. Pri brzini većoj od 70km/h zadnji kraj hoće gde on hoće. Toliko o amortizerima koji i ne ljuljaju baš mnogo :((
A onda kreću radEvi;
septembar 2014.
338800 km
- nazad ubačeni ulošci prednjih amortizera Golfa 1,
- zamenjeno ulje motora. SIpano polusint "Comma" 10W-40
- zamenjen filter motornog ulja. Stavljen "Frad"
- Zamenjeno ulje u menjaču. Sipano "Total Fluide G3" Glaxon 3
- na štopalje na mestima gde ulaze u karoseriju zalepljeni "P" neoprenski profili za dihtovanje prozora, ne bi li se sprečilo plavljenje gepeka od kiše ili pranja auta
- tovatnom mašću i WD-om mazano sve čega sam se dohvatio u prvi mah
Majstor menjao amorte, ulja i filter - sve sa njegovim ulošcima i rukama 4000.- din + oko 2000.- din ulja i filter
oktobar 2014.
339100 km
- stavljene NGK BPR6EY-11 V-Line. Bile: na 1. i 2. cilindru BPR "petice", a na 3. i 4. "šestice" u jadnom stanju,
- pokušano štelovanje isparivača plina u Zemunu. Uzalud. Isparivač ishaban, daje prebogatu smešu i ne može da se "pridavi"
339200 km
- umesto starog "elektronca" ugrađen polovni vakuumski "Lovato" sa zaštitnom aluminijumskom pregradom (da ne puni motor rashladnom tečnošću ako pukne membrana), gasni elektro ventil (koji nije bio ugrađen) i drugi prekidač. Sad prede k'o lutka i 'ladan i vruć. Sve s rukama bilo 50€.
339300 km
- krpljena gornja flanšna hladnjaka kod plastičara - 1500.- din
- postavljeno osvetljenje tablice (nije ga bilo, počupano sve) - trošak oko 150.- din za sijalice i fasunge
339790 km
- napred montirane polovne zimske gume "FirstStop" Winter 165/70 R 13,
- kupljen "invalid" rezervni točak sa gumom "Continental Contact EP" 165/60 R 14 (isti prečnik kao 165/70 R 13) - 60€ + 500.- din
339800 km
- napred montirane polovne "Matador" MP 55 Plus 165/70 R 13. "FirstStop" prebačene nazad - 50€
Pre svega što sledi nađem mesto gde ima dosta polovnih delova
339900 km
- montiran polovan hladnjak. Krpljenje flanšne nije uspelo. 5000.- din s montažom,
- montirane nove kočione pločice (neke navodno italijanske). Pokazalo se da lepo koče i hladne i vruće i ne pište. Trošak - 1467.- + 1000.- za ruke
- montirani polovni čepovi osovina poluga brisača
339950 km
- štelovani ventili. Dva bila na 0,4, ostali OK. Klackalice malo nakoso naležu na ventile. Majstor kaže "ništa strašno",
- zavaren auspuh kod srenjeg lonca, koji je proprdeo u međuvremenu,
- viđeno da su doboši skoro bez ikakvog ajnzaca i da su cilindri i paknovi skorije menjani - sve 1000.- din za ruke
340250 km
- zamenjen ležaj prednjeg desnog toča, koji je probrujao u međuvremenu. Pri tom morao je da se odstrani limeni usmerivač vazduha, jer je bio totalno truo - komplet ležaj sa semerinzima prašinarima 1380.- din
- zamenjena plastična čaura letve volana. Staroj pukla dva kraka - čaura 600.- din
- istočena vodurina i u rashladni sistem sipan G12+ "Total" Glacelf Auto Supra, napravljen na 50% sa demi vodom - 1500.- din + za sve ovo ruke majstoru 2000.- din
340300 km
zamenjeno polovnim delovima:
- razlokane makaze brisača
- desni retrovizor (bilo napuklo ogledalo)
- unutrašnji retrovizor. Stavljen sa preklopnikom protiv zaslepljivanja od dugih svetala
- unutrašnja kvaka vozačkih vrata
- centralne rešetke ventilacije kabine. Starima polomljne žabice, pa su ispadale
- prekidač grejanja zadnjeg stakla. U stari bio zaglavljen karton da ne bi ispadao - sve koštalo 6000.- din
novembar 2014.
340400 km
- postavljen polovan alternator, jer je crkla neka od dioda na diodnoj ploči - 50€. Kad ne bude ništa hitnije, nabaviću drugu diodnu loču i lagere, pa ću imati dva alternatora.
Elem do sada je to to.
Sledeće na redu, iako ćete da mi prigovarate da je to prvo trebalo da se odradi, jeste set zupčenja (kaiš, roler, španer). Tako je, kako je. Majstor nije savetovao.
Kao što vidite radilo se, a radiće se još i to veoma ozbiljno. Na proleće limarija. Pre toga karburator i električna benzinska pumpa, polovno vozačko sedište, volan, centralne plastike felni, LED na svim signalnim izvorima svetlosti, COB LED dnevno svetlo (primećeno već na CodeNO-ovoj crvenoj), uz prevezivanje instalacije "dnevno svetlo bez farova, štopova i tablice" i prekid napajanja svih svetala isključivanjem kontakta, a svakako i Bixenon projektori u farovima (to je već prestalo da bude skupo kao ranije, a i što CodeNO jedini da ima :-)))).
Ono što bih želeo od vas, poštovane kolege, jeste svaki pozitivan savet. Ali pozitivan.
Svima vama se unapred zahvaljujem i na tome, a pre svega na strpljenju i vašem vremenu utrošenom na čitanije ove moje deklamacije.
[Ovu poruku je menjao Čika Dule dana 13.11.2014. u 00:31 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Čika Dule dana 13.11.2014. u 00:34 GMT+1]
|