Citat:
@Marko_L,
A koje ce to pare da uloze ako je tacno da se vecina gradjana svercuje?
Najbolje je da se zaduze kod neke banke i uvedu japanski nivo usluge, klima uredjaje, grejace sedista,... Cim to urade, bice sasvim dovoljno postenih koji ce taj gest ceniti i odmah krenuti da placaju karte!
Kako koje ? Pa iste one koje bi uložili na blindiranje vrata i nekakve rampe koje si ti predložio. Primeti da ja nisam pričao ništa o prihodima GSP, niti me isti zanimaju iz bilo kog ugla. Sa tom firmom nemam ništa već poduže vremena i drago mi je zbog toga. Ja sam se samo osvrnuo na tvoju opasku o tome šta treba napraviti, pa ko velim ako ima para za to, onda bi možda bolje bilo uložiti taj novac u bezbednost putnika i poboljšanje usluge, pa bi verovatno dobar deo sadašnjih švercera počeo da plaća kartu.
Pouzdano znam da se neki ljudi švercuju samo zato što osećaju revolt zbog neadekvatne usluge. Evo konkretno, imam drugara koji je redovno plaćao kartu, ali je prestao to da radi posle nekoliko neprijatnih situacija, kao što je kašnjenje na posao (uz odbijanje od plate) jer je čekao autobus preko 40 minuta ili bahatog ponašanja kontrolora koji mu je pocepao duks, iako je imao kartu, ali otkucanu u drugom autobusu koji se pokvario pre nego što je stigao do prve sledeće stanice. I bilo je tu još par sličnih situacija, a i sam sam doživljavao slične stvari. Jednostavno rešio čovek da naplati odštetu na jedini način koji mu je dostupan.
E sad, nije da ja podržavam takvo ponašanje i naplatu odštete na svoju ruku, što sam i njemu rekao, ali ga sa druge strane razumem. Šta on drugo može da uradi, ako izuzmemo privatnu tužbu i sudski proces koji može da potraje godinama.
Citat:
Nesto mi se cini da razlog zasto je naplativost bila 99% (ako je to tacno) sasvim druge prirode... privatne prirode ;-)
Bice da je privatnika boleo stojko za ustavna prava putnika i da je neplatise bez problema izbacivao napolje.
Ja sam licno bio svedok batinanja putnika i brutalnog sutiranja napolje pre jedno 8 godina. Privatni prevoznik, Karaburma.
Ma vidim, GSP se sve ubi od poštovanja prava putnika. Eno, sam si lepo rekao da ima ljudi koji hoće 100% prava i 0% posto obaveza i ja se u potpunosti slažem sa tim. I sam sam više puta kritikovao ljude koji razmišljaju na taj način i ne osećaju trunke odgovornosti ni prema sebi, ni prema drugima. Ali, to treba da važi i za GSP. Zašto oni da imaju 100% prava, a 0% obaveza ? Zar nije bezbednost putnika jedna od njihova obaveza ? Pa kako onda svaki drugi autobus ima problema sa kočnicama, rasklimanim šipkama, izduvnim gasovima koji prodiru u unutrašnjost autobusa... to su sve stvari koje potencijalno ugrožavaju život putnika. Da ne pričamo o vozačima koji ne poštuju saobraćajne propise, voze prebrzo, naglo skreću i koče i uopšte se ponašaju kao da voze jabuke, a ne ljude. Time ne samo da ugrožavaju život svojih putnika nego i ostalih učesnika u saobraćaju.
A što se tiče batinanja u privatnim autobusima, to što si ti video je izuzetak, a ne pravilo. I ja sam se u tom periodu redovno vozio privatnim autobusom, a i radio sam par meseci kao kondukter kod privatnika i samo jednom sam prisustvovao nečemu što se može nazvati incidentnom situacijom. Naime, jedan putnik je tvrdio da je ratni invalid, što se na prvi pogled nije moglo zaključiti, pa je kolega insistirao da mu ovaj pokaže invalidsku knjižicu ili tako neki dokaz, na šta je ovaj počeo da preti i psuje. Ja sam onda prišao, izvadio iz džepa 3 dinara i rekao kolegi "Evo ja ću da platim kartu, vidiš da je čovek zaboravio dokumenta, a nema pare za kartu", na šta se ovaj postideo (po sistemu "Ko bre nema pare za kartu, daj ovamo 5 karata") i platio. A batinanje nikada nisam video, niti je to mogla biti česta praksa s obzirom da su većinom kao kondukteri radili klinci, studenti, devojke... koijma sama fizička konstrukcija nije omogućavala da nekoga nasilno izbace napolje, osim ako se ne radi o nekoj starici ili invalidu.
Citat:
Verovatno kao i sve ostale drzavne i polu-drzavne sluzbe - dotacijama iz budzeta. A ideja drzave u deficitu nije da povecava dotacije, pogotovu ne ako nema vidnog poboljsanja (finansijskog).
A zašto bi to mene trebalo da zanima ? Ako se dotiraju iz budžeta koji i ja punim, sa kojim mi pravom onda naplaćuju kartu ? A ako već naplaćuju kartu, onda valjda treba i da dobijem adekvatnu uslugu za taj novac. Ako to ne mogu da obezbede, neka se privatizuju. Jednostavno ne razumem tu ideju javnog prevoza i uopšte bilo kog javnog servisa, koji se zapravo samo tako zove, a naplaćuje komercijalnu cenu usluga i u svemu se ponašaju kao privatnici. Valjda je ideja nekakvog javnog bilo čega da omogući uslugu ili servis i onima koji ne mogu da plate komercijalnu cenu, a treba im. A kod nas imaš javni GSP koji naplaćuje komercijalnu cenu karte, javni EPS koji naplaćuje komercijalnu cenu struje, javni RTS koji emituje ekonomsko propagandni program, javni Telekom (koji, fala onoj stvari treba da se privatizuje uskoro) koji naplaćuje komercijalne cene telefoniranja i interneta. Meni nešto tu ne štima, što ne mora značiti da sam u pravu.
Uostalom, ja sam pre svega za potpunu liberalizaciju tržišta i da se sve privatizuje (osim naravno policije i sličnih ustanova), pa nek tržište reguliše cene i kvalitet usluge. Siguran sam da bi odnos bio povoljniji.
-Odracuonogakomijedrpiorazmaknicu.
-Ne rxdi mi txstxturx, kxd god hocu dx
ukucxm "x" onx ukucx "x".
-Ko kaaz e da ja neuummem da kuuca
m.
-Piše "Insert disk 3", a jedva sam i ova
dva ugurao u drajv
-Postoje samo dve osobe kojima
verujem, jedna sam ja, a druga nisi ti