Citat:
pisac: @Vladd
Ti si, otprilike, potvrdio Cozmovu nelogičnu tvrdnju da je
bolje držati ulje 20 000 km, nego promeniti ulje na 10 000 bez promene filtera? Da ili ne?
I, moglo bi se naslutiti da je bolje držati sintetičko ulje 20 000 km nego menjati na 10 000 km čak i uz promenu filtera? Da ili ne?
Inače, da te podsetim na jednu tvoju izjavu iz druge rasprave:
Ovde vidimo da čak postoji teoretska mogućnost da se ulje menja na 5 000 km, a filter na 20 000 km!
Tako da mislim da je moj
filozofsko/logički zaključak apsolutno ispravan:
filter ne mora da se menja sa zamenom ulja, iako je to naravno poželjno. A ulje može da se menja češće nego što je propisano (naročito ako je motor redovno silovan), i neće ništa da škodi.
Ne vidim kako si doneo zakljucak, odgovor je NE.
Poenta je da se celokupna problematika posmatra integralno, ne samo po jednom detalju.
Interval zamene odredjuju i ulje i motor i nacin voznje.
Fabrika ne predvidja ceste ulicne trke, vece opterecenje cini jako mali procenat eksploatacije, tako da se ostrim nacinom voznje smanjuje predvidjeni "fabricki" interval.
Sinteticko predvidjeno za 20kkm(tvoj primer) ne treba menjati na 10kkm, ako se pristojno vozi uz kvalitetno gorivo. Posto kvalitetno gorivo nemamo, opadanje TBN broja ce se ranije dogadjati, tako da ulje nece obavljati sve funkcije.
Period "anti wear" ciklusa je u nekim aspektima identican kao za mineralna ulja(disperzija aditiva po dodirnim povrsinama, proces nevezan sa tipom nosioca aditiva), tako da se moze smatrati da sinteticko ulje odradi zastitu na 5-8-10kkm(razlika je u tipovima aditiva i intenzivnosti reakcija) u kompletnom ciklusu, ulju preostaju druge osobine, razgradjivanje, antioksidaciona svojstva i viskozitet, sto sinteticka ulja mogu da podnesu u duzem periodu od mineralnih.
Na 10kkm sa losim gorivom se umanjuju antioksidacione mogucnosti ulja.
O "silovanim" motorima potrebna je neka druga tema, njima ulje nece spreciti preterana habanja, pa se ulje menja posto brze gubi viskozitet i pregoreva(oksidira, tinja na visokim temperaturama). Anti wear zastita je ionako nedovoljna, prevelika steta se pravi u motoru, da bi ulje moglo nesto sa te strane da kompenzuje.
Silovan motor je motor izuzetno kratkog veka, cesce menjanje ulja malo produzava, za nijansu, taj kratak vek, samo uz pomoc viskoziteta, "wear" je prevelik da bi ga neka "anti- wear" hemikalijica sprecila..
Sto se filtera tice, i sam znas da ne postoji nista APSOLUTNO, a narocito ne tvoji zakljucci. Jedino mogu da zakljucim da si apsolutna tvrdica, koja apsolutno pogresnom logikom pokusava da opravda apsolutno nepotrebnu i opasnu sitnu ustedu.
Filter je bolje menjati cesce nego sto je propisano, pogotovo sto se sastoji iz mehanickih delova, kojekakvih gumica, i opruga jeftinih tehnologija. Filter je jeftina komponenta, odredjene pouzdanosti, ali ne znaci da je apsolutno siguran deo, moze da dodje do internih curenja, pucanja opruge bajpasa i skrivenog loseg funkcionisanja.
Iako se diskusija vodi pod predpostavkom apsolutno ispravne i pouzdane komponente, u praksi to ne mora da je istina. Jedino sto se kvar ne vidi, i ne detektuje, pa se i ne pomislja da postoji.
Bolje je cesce menjati filter, i dopuniti nesto ulja, nego propustiti termin zamene ulja za zamenu filtera.
Poz