Prvo sto mi nikako nije jasno je kako je moguce da je prevoz javno preduzece? Zar ne bi bilo najnormalnije da postoji neki tender gde bi privatna preduzeca nasla racunicu da voze putnike? U ovom sistemu ispada da cela Srbija placa 75% cene karte svakog ko koristi usluge prevoza u Beogradu - bilo da on placa kartu ili da se svercuje. Sa druge strane vlast pravi specijalne dilove za vozni park tog preduzeca po povlascenim uslovima sto odmah tom preduzecu daje prednost u odnosu na sva privatna preduzeca u Srbiji koja se bave istom delatnoscu a koja zakonski ne mogu da ostvare takve uslove ni u teoriji. Medije odavno ne pratim, ali silom prilika kada nesto i pogledam na TVu ili oslusnem radio uvek mi se desi da me obaveste sta ce mi reci u nekoj informativnoj emisiji u skorijoj buducnosti; pa tako jedne prilike bila je i tema kako su gradjani Prokuplja i jos nekih drugih gradova povlasceni (lol) u odnosu na gradjane Beograda jer je cena voznje u Prokuplju 20% niza nego u Beogradu. To sto autobusu u Prokuplju da sa jednog kraja grada na drugi, u punom spicu, treba manje od 15 minuta nije pominjano. To se ne racuna, valjda nije bitno za smislenost price o tome kako se Nemci muce dok se Jevreji i Cigani dokolicarski provode u getou ili kampu. Racunajuci da su svi mediji u Srbiji pod direktnom kontrolom vlasti, moje je misljenje da se cela stvar spinuje kako bi se skrenula paznja sa nekih bitnijih stvari, ali za nasu polemiku to i nije bitno.
Pa nece bas biti da je tako.
Ovo bi vazilo ako i samo ako je gradski prvoz 100% subvencionisan od poreza. U tom slucaju je apsolutno nebitno da li neko placa kartu ili ne, zapravo uopste ne bi trebalo da se placaju karte onda.
Nije li radio-televizija javno preduzece koje su direktno do skora morali da finansiraju svi gradjani Srbije i to po strujomeru (sada indirektno iz budzeta), pa opet ima reklama na tim javnim servisima? Nisam hteo ovim da osporim tvoje vidjenje jer se u potpunosti slazem da treba da postoji naplata karata, ali u ovoj zemlji sve je moguce.
Interesantno je takodje kako je narod licemeran u tom pogledu. Odjednom su svi pogodjeni narusavanjem svojih gradjanskih prava zato sto ih lice koje radi za privatnu firmu legitimise ili zbog neustavnih prekrsajnih kazni koje im se izricu kada ih nahvataju bez karte. Gde su svi ti borci za gradjanska prava u slucaju naplate "dobrovoljnog" tj. duplog osiguranja na medjugradskim linijama na stanici u Beogradu? Sad kad to pomenuh to mi bas nikako nije jasno. Svi putnici su zakonski osigurani od strane autoprevoznika i u slucaju nezgode dobijaju odstetu od osiguranja. Naplatom tog dodatnog "dobrovoljnog" osiguranja osteceni putnici nece moci da naplate svoje ostecenje dva puta. Cemu onda to dodatno "dobrovoljno" osiguranje? Takodje mi nikako nije jasan pojam stanicne usluge koju svi putnici placaju. Kakvu uslugu meni stanica obezbedjuje, ako kartu mogu kupiti i u autobusu? WC ili bilo koju drugu uslugu na stanici takodje moram da platim da bih je koristio. Postoje i neke druge nelogicnosti koje nisu pravno neispravne ali svakako se namecu. Recimo, vidim da je u Beogradu praksa da se skoro svake godine, a nekad i cesce, totalno izmene stanicna mesta, dok se u drugim gradovima kisne od pamtiveka itd.