Citat:
cozmo_im:
Evo, ovaj kontrolor sto popi batine. Krsio je ustav, i da ovaj lik ima dobrog advokata kontrol bi ga polalao na sudu jer je krsio Ustavom zagarantovano pravo na slobodu kretanja, prekrsio je verovatno i ovlascenja jer je jurio lice van autobusa, odnosno pretio fizickom silom. Kontrolor SME samo da trazi kartu na uvid. Ne moze drugo nista
Krsenje Ustava? Tesko da je to u pitanju.
Ustav je
opsti pravni akt i njegova konkretizacija se vrsi zakonima i podzakonskim aktima.
Tako je i kad je pravo na slobodu kretanja u pitanju.
Ja ne mogu da upadnem sad kod tebe u stan i da ti branim da me izbacis, pozivajuci se na slobodu kretanja, zar ne?
Ili slucaj sa gradjanskim hapsenjem, na primer. Svako od nas moze da izvrsi gradjansko hapsenje i tako uhapseno lice ne moze da se pozove na slobodu kretanja.
Secam se da su pre par godina neki poslanici radikala blokirali naku ulicu, tako nesto, pa kad su policajci krenuli da ih sklone,
jer su blokirali saobracaj, ovi su se pozivali na imunitet. Naravno, to je propalo, jer, kao sto rekoh, te stvari se regulisu (pod)zakonskim aktima.
Shvatam ja da je u gradjaskom otporu mnogo ozbiljnije zvuci krsenje Ustava, nego nesto drugo, ali to ipak nije tacno.
Meni ovo deluje kao pucanj u prazno i zbog jos jednog razloga.
Naime, relativno lako se moze urediti da se kontrolorima dozvoli legitimisanje (ili da komunalni policajci proslede licne podatke) i sta onda?
Drugo, poredjenje sa drugim zemljama u vezi cene karte i prosecne plate, takodje nije na mestu.
Naime, cena moze tako da se odredjuje, ali i ne mora.
Jasno je da je procentualni deo koji ide na cenu mesecne karte velik, ali je li to dovoljno jako argument da ona padne?
Citat:
Otto23:
A sto jednostavno ne uvedu cenu karte ze kratke relacije... Recimo:
1) udjes u bus, chekiras kartu
2) skinu ti punu cenu sa kartice
3) posto svaki autobus sa busplusom ima GPS, i zna na kojoj je stanici, kad sidjes recimo posle 2 stanice - ako zelis popust -> chekiras kartu ponovo
4) Software vidi gde si ushao, gde izasao - koliko je to stanica, i ako su dve stanice u pitanju, dopuni kartu za 40 dinara... ako su tri za 30, cetiri 10, preko toga ostaje (vec naplacena) puna cena...
5) Ako ne chekiras pri izlasku, uvek puna cena - vozio se 1 ili 10 stanica.
Ovo bi bila odlicna ideja, ali u slucaju prevoza u BG potpuno neprimenjiva - stvarale bi se velike guzve.
Meni posebno smeta sto se ne obraca dovoljna paznja na funkionisanje jednog klasicnog drzavnog preduzeca.
Zaposljavanje preko svake mere (degustatori kafe!), a skoro okacih i nabavku za onaj tender.
Naime, mislim da bi se problem prevoza lakse resio, kad bi se GSP racionalizovao u tom pogledu.