Meni nije jasno kako vi ljudi ne shvatate da je u poslednjim decenijama tehnologija izrade automobilskih motora toliko napredovala da se za kretanje koristi skoro sva energija dobijena iz goriva (ili barem preko 95%, ostalo odlazi na toplotu itd...). Pa svi ti silni računari ugrađeni u vozila i slične stvari su maksimizovali iskorišćenost potrošenost goriva, i onda se jave neki nadri naučnici koji nekakvim "uređajima" misle da magično smanje potrošnju.
Zar ne mislite, da ta HHO čuda zaista rade, da ih ne bi ugrađivali u SVAKI auto već u fabrici? Zamislite, onaj ko prvi ugradi uređaj koji "20% smanjuje potrošnju" bi potpuno potukao svu konkurenciju u roku od odmah (ili bi i ovi ostali svi to ugrađivali u svoja vozila u samom startu).
Svako malo čitam o uređajima koji smanjuju potrošnju, o kojekakvim aditivima za gorivo, ulje bla truć, i svi oni smanjuju potrošnju u nekom procentu... mislim, hajde da ukombinujemo sve njih, pa ćemo smanjiti potrošnju na 0%. Vozićemo se na maštu i lepe reči :) (i na aditive i "uređaje").
Evo saveta kako da utičete na potrošnju:
Ako imate stariji auto koji nema ECU i displej, kupite i ugradite uređaj koji meri trenutnu potrošnju. Naravno, ti uređaji nisu 100% precizni, ali mogu da posluže. Na displeju pratite potrošnju i prilagodite svoju vožnju tome. Ako već imate taj displej (manje više, automobili proizvedeni u poslednjih 10ak godina imaju svi praćenje potrošnje) samo malo više obratite pažnju na isti. Nemojte davati gas kao blesavi tokom vožnje gradom, a onda da kočite kočnicama, već vozite opuštenije i kočite motorom ako vidite da nećete proći kroz sledeći semafor. Prilagodite menjanje brzina ekonomičnijoj vožnji. Jeste, svi mi volimo da "razvlačimo" svoje mašine radi većeg ubrzanja, ali to srče gorivo samo tako...
I na kraju, ko može, neka ugradi plin. Ja imam tu sreću pa imam fabrički plin na svojoj Astri. Gorivo mi i dalje nije veliki izdatak, potrošim oko 3000-3500dinara mesečno na gorivo, a idem na posao kolima svaki dan. (oko 7-8km u jednom smeru).
when there is a why there is no how