Nemoj da bacaš pare za kondenzator, jer da on nije ispravan ne bi ti radila ni centrifuga.
Sasvim je dovoljan podatak za dijagnozu pregorevanja taj što ti je procurela voda na motor i uvek prvo stradaju namotaji za mućkanje/pranje veša, jer se prilikom viklovanja radi prvo namotaj za centrifugu, pa preko njega namotaji za levo-desno, odnosno mućkanje i zato oni po pravilu prvo stradaju kod nekontrolisanog curenja vode.
Ovde imaš šemu vezivanja motora i kondenzatora na mrežu, pa da bi se 100% uverio u čemu je problem, prevrni mašinu na bok, na onu stranu na kojoj se nalazi pumpa za izbacivanje vode i skini motor sa mašine.
Za prevrtanje mašine koristi spoljnu gumu od auta, jer se mnogo lakše radi tako, a i ne oštećuješ mašinu.
Skini i kondenzator i žicama, na koje si montirao kontakt papučice, poveži motor i kondenzator kao na donjoj slici, jer su to kontakti za mućkanje, dakle na 1 i 2.
Ne dirajući zajedničku fazu na kontaktu 4 , zamenom mesta paučicama na kontaktima 1 i 2 menjaš i smer obrtanja motora.Ovo ti kažem zato što je moguće da pregori samo jedan smer, a da drugi radi, pa ćeš tako moći i to da proveriš.
Jako bi dobro bilo da pre svega proveriš eventualni proboj navoja na masu om metrom, podešenim na najveći otporni opseg (x 1000 ili čak 10.000 ako ima), jer ako ti kazaljka pokaže nekakav otklon onda otpada svaka dalja provera,jer je motor pregoreo i tom prilikom probio na masu.
Jedan kontakt instrumenta nasloniš na masu motora, a drugi na 1 pa na 2, ni u jednom slučaju kod ispravnog motora ne sme da bude nikakvog otklona, možda samo malo ako instrument ima opseg x10.000
E, sad, može biti da navoji međusobno probiju, a da ipak ne probiju na masu, pa bi u tom slučaju trebalo proveriti otpor između zajedničke faze, kontakta 4, i kontakata 1 i 2 gde bi otpor trebao da bude identičan, zaboravio sam tačno koliko oma, ali ako te interesuje mislim da ima i o tome reči na temama, pa pronađi pretragom.
Kako god, 1.500 din. za ispravan motor uopšte nije mnogo i vredi ga zameniti u toj mašini, stim što ćeš mu onda staviti i zaštitu od vode preko njega u toku montaže.