Poznato je da nisam preveliki ljubitelj japanskih automobila, ne iz nekog predubeđenja nego iz sasvim racionalnih razloga kao što su slabi motori, problematičan dizajn i za moj pojam onoga što nude, prevelike cene.
Međutim, mogu reći da me je ovaj auto u celosti prijatno iznenadio. Osim spoljnog izgleda koji je odličan i nije ni nalik onom ružnom japanskom, još više mi se svidela unutrašnjost čiji je su oblici i kvalitet materijala na iznenađujućem nivou u odnosu na klasu (za razliku od na primer Honde), a vizuelno slični BMW-u.
Pozicija za volanom je odlična, sedišta su ergonomska i udobna i presvučena kvalitetnom tkaninom. Pozadi se, uprkos spuštenom krovu (koji veoma doprinosi efektivnom, gotovo sportskom izgledu), sedi sasvim dobro, sa dovoljno mesta iznad glave za razliku od Hyundai Elantre recimo (kod koje je vožnja osoba viših od 180cm na zadnjem sedištu praktično nemoguća).
Oprema je izuzetno bogata (LED, BIXENON, touch-screen od 5,8 inča, Bluetooth, gomila parking senzora, nekoliko kamera, itd.), a pomenuo bih i zanimljiv dodatak da jedna od nekoliko ugrađenih kamera prati traku u kojoj vozite i u kabini aktivira zvučni upozoravajući signal ako se približite ivici trake.
Gume su velike i visoke, dimenzija 225/55x17 (Toyo), što mi se sviđa jer doprinosi udobnosti vožnje mada i nešto slabijoj stabilnosti, što se ne može uzeti kao mana s obzirom da ovaj auto nije namenjen za brzu vožnju.













Ovde se vide nekoliko kamera koje se nalaze na vrhu vetrobranskog stakla.

Svetla su izvedena u BI-Xenon tehnologiji sa aktivnom nivelacijom, dok su dnevna svetla LED tipa.
Od realnih mana naveo bih nešto viši nivo buke u kabini od očekivanog koja ne potiče od motora (koji je vrlo tih i izbalansiran), nego od evidentno slabije zvučne izolacije u odnosu na nemačku konkurenciju.
Naravno, i snaga motora od 145 KS za moj ukus je prilično mala za ovaj auto, ali to je stvar ukusa. Ovaj auto ne može proglasiti sporim, čemu doprinosi i izuzetno mala ukupna težina u odnosu na dimenzije. Doprinos daje i odličan menjač sa 6 brzina od kojih je šesta veoma duga (na ubrzanja u njoj valja zaboraviti), a nedostatak špiceva obrtnog momenta naprosto tera vozača da vozi mirno i tečno.
U celosti gledano, ovaj auto će po mom mišljenju dobro proći na tržištu jer je uravnootežen, vrlo atraktivnog izgleda i može da zadovolji relativno širok krug potencijalnih kupaca.
Naravno, performanse mu nisu na nivou konkurencije sa turbo motorima ali to nije svima presudno, a poslovična pouzdanost Mazde će učiniti da se i ponekoj mani u vidu slabije izolacije (možda i nešto slabijeg kvaliteta ozvučenja), progleda kroz prste. Naravno, onome ko želi punokrvni premium automobil sa vrhunskim performansama, savršeno izolovan i utegnut, predlažem da rešenje za sebe potraži kod nemačkih proizvođača.
Na kraju par reči o ceni: koliko sam dobio informaciju, ova Mazda se proizvodi u Japanu, što znači da je kod nas opterećena i sa carinom od par hiljada evra, i sa enormnim troškovima transporta koji iznose još najmanje toliko. Kada se to uzme u obzir, cena od oko 26.000 € se čini veoma povoljnom. Nemam nikakvu sumnju da bih se pre odlučio za ovaj auto nego za bilo koju drugi sličan model japanskih ili korejskih ili francuskih proizvođača.