Citat:
B3R1:
Kada je u pitanju Beograd postoji nekoliko objektivnih prepreka za masovnije koriscenje bicikla:
1. Ludi vozaci, a cesto i policija, koji te uglas teraju sa kolovoza.
2. Pesaci koji te guraju s trotoara.
3. Ono malo namenskih staza ljudi koriste za setnju i ne kapiraju razliku izmedju pesacke i biciklisticke staze.
4. Odvratni toaleti po firmama, skolama, fakultetima itd. u kojima ne mozes ni da se presvuces, o tusiranju da i ne govorimo.
5. Pakosna sirotinja koja ti busi gume i unistava bajs, samo zato sto zive za to da upropaste neciji dan ... i smeh od policije koji ne radi nista.
6. Lopovi i sakupljaci sekundarnih sirovina (da budem politicki korektan) ... i ponasanje policije opisano u prethodnoj tacki.
7. Reljef grada - bas bih voleo da vidim ko moze da vozi uz Balkansku, Parisku ili cak da ga izgura duz Vojvode Stepe od Autokomande sve do Trosarine - cik, probaj to s nekim krsem od bajsa!
8. Premalo radnji koje prodaju dodatnu opremu - npr. u NL/DE/FR imas gomilu radnji gde kupujes razne gedzete za bajs.
9. Liftovi na mostovima koji se cesto kvare - za sta su ti potrebni misici da izneses bajs uz stepenice.
10. Odvratan vazduh i smrad od smoga koje mnogo jace i vise udises dok vozis bajs ili trcis nego kada pesacis.
Steta ... jer bi bicikli rasteretili gradski prevoz, smanjili broj automobila, grad bi bio cistiji, ljudi bi se vise kretali i bili vitalniji ...
Ovo je naklasicnija perspektiva nekoga ko ne vidi bicikl kao prevozno sredstvo
Biciklisti kazu ko hoce nadje nacin, ko nece nadje izgovor.
da probam jedno po jedno da odgovorim:
1. Sa policijom apsolutno nikada nisam imao problema, poneki vozac hoce da ti objasni da ti tu nije mesto, ali 99% su normalni koji ce te samo obici, istovremeno prvenstvo ti 99% vozaca ne priznaju. Pricam o voznji na kolovozu.
2. i 3. pesaci i pesacke biciklisticke staze su OK ako vozi dete bicikl ili ako cete se rekreativno provozati, ali ako idete biciklom na posao ili nesto da obaviite te staze niti vode negde niti imaju funkciju sa saobracaj, morate kolovozom.
4. Ovo je relativno. Ako se vozi svaki dan ista ruta ne mora covek ni da se oznoji da bi se morao tusirati.
5. i 6. nemam pojma o cemu je rec
7. Pariska, balkanska, banjica nisu to nikakvi usponi za nekoga ko ide svaki dan biciklom na posao, to je strasno za nekoga ko ne vozi bicikl
plus kao sto na posao nece sa nepouzdanim autom tako nece ni sa krs bajsem.
8. Nije tacno
9. Ovo je tacno, mada bolje da postoji ramapa nego lift, i opet moze kolovozom.
10. Opet...odvratan vazduh je onima koji sede i ne voze, nisam cuo da se neko od biciklista zalio.
Za voznju po gradskim ulicama bi preporucio klasican hibrid, sa karbon vilom i drumskom mehanikom to je ultimativna brza masina za commuting u gradu
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!