Ok, pošto je rasprava valjda zamrla, odaću vam jednu tajnu: Odgovor sam znao i pre nego što sam postavio pitanje, a pitanje sam postavio da bih video kakve ću sve savete dobiti na forumu
Da podsetim, pitanje je bilo:
Citat:
pisac:
Prošle nedelje tokom onih afričkih vrućina ~38oC uzeh da pratim punjene akumulatora u kolima.
Kako isterah auto iz garaže, na početku punjenje beše nekih 14.1v ali već za minut napon poče da pada i pade sve do nekih 13.4v-13.5v i oko te vrednosti se kretao sve vreme vožnje i ceo dan tokom više startovanja.
Jel to dobro punjenje ili nije?
Ključan detalj u pitanju koji je trebao da vas navede na pravi trag je pominjanje afričke vrućine od ~38
oC. Zašto je to ključno? Pa zato što punjenje od 13.4v u normalnim uslovima nije normalno punjenje akumulatora koji radi u cikličnom režimu. Pošto sam to punjenje utvrdio, još tokom vožnje sam zaključio šta bi mogao biti uzrok (visoka spoljna temperatura), i to sam proverio čim su temperature malo spale. Naravno bio sam u pravu
Dakle, radi se o sledećem: U garaži je temperatura bila oko 28 stepeni, kada sam isterao auto iz garaže i dok sam laganica opušteno zatvarao vrata a auto stajao (sa upaljenim motorom) on je već počeo da detektuje visoku spoljnu temperaturu. Kada sam krenuo već je bilo oko 13.9-14.0v da bi u narednih nekoliko minuta vožnje palo na onu gore navedenu vrednost. Sve to se ne dešava kada je spoljna temperatura normalnija, što sam kao što rekoh proverio čim je zahladnilo (nakon 6 dana).
E, sad, ključno je da li je akumulator bio dobro napunjen sa tim naponom. O, da, jeste. Vozio sam ukupno oko 30km/2h sa 4-5 dužih parkiranja i startovanja. To u normalnim uslovima nije srećna situacija za akumulator ali je u ovom slučaju akumulator bio napunjen ko oko. Nakon vraćanja u garažu imao je 13v, a nakon 6 dana bez vožnje je i dalje imao 12.73v (dakle pun).
Napunjen je dobro i sa manjim naponom jer je zbog visoke spoljne temperature i u motoru bilo prilično vruće (akumulator je imao oko 40-45
oC kada sam ga dodirnuo nakon vožnje).
Eto to je rešenje. Svako sada može da izvede svoj zaključak da li je bio u pravu sa svojim postovima.
Inače, ova "spoznaja" donosi još jedan vrlo bitan zaključak: Nigde u bilo kakvim uputstvima i preporukama za automobilske akumulatore nije naveden napon od 13.4v kao normalan (minimum koji sam pročitao je 13.8v ali se u garanciji za Varta silver navodi i čak 14.4 kao minimum).
Dakle, ako biste otišli po vrelom afričkom danu u servis akumulatora da uložite reklamaciju na akumulator u garanciji, serviser bi proglasio da vam je punjenje u kolima neispravno i ne bi uvažio reklamaciju. Džaba ubeđivanje, nemojte ići sa "pametnim" automobilima po vrelom danu u servis akumulatora već birajte prohladan