Pa evo...mogu ti ja opisati kako se to radi...bar kako to ja sebi radim...Al` prvo da napomenem, da je jako vazno, da auto dobro radi na benzinu da bi mogao pravilno da se nasteluje na plinu...Mada, to mnogi zanemaruju...Auto na "leru" radi pod nekim odgovarajucim brojem obrtaja, koji zavisi od podesenosti momenta paljenja i polozaja klapne'" leptira'" na usisnom grlu, kad je pedala gasa u nultom polozaju. Svaki model automobila ima tu svoju specificnost, ali najcesce je to od 850-950 o/min.( i pri opterecenju: duga svetla, vetilator i sl)... Znaci, kad upalis auto, bez obzira da li je na benzinu ili gasu, mora da radi pod "svojim" brojem obrtaja. Ajd` za ovu pricu, neka je to 950, ali ti sad to znas najbolje...Taj sraf, za koji pitas, sluzi za odredjivanje smese...odnosa gasa i vazduha. Auto usisava neku konstantnu kolicinu vazduha koja je odredjena velicinom otvora u difuzoru a pored toga zavis ii od stanja filtera za vazduh, kao i od usisne sposobnosti motora, tj, od stanja komresije i stanja ispravnosti ventila (pravilne nastelovanosti). Ali, sve u svemu, to je jedna konstanta. E sad, ti, zavijanjem ili odvijanjem onog srafa, koji regulise hod membrane, odredjujes kolicinu gasa koja ce se mesati sa tim vazduhom koji motor usisava u kuciste filtera. Ta kolicina gasa je dovoljna da motor radi u odgovarajucem "ler" rezimu, ali i predstavlja "smesu" goriva. Zavijanjem i odvijanjem srafa, povecava se i smanjuje broj obrtaja....kad po sluhu ili obrtometru, dodjes do odgovarajuceg broja obrtaja, nastelovao si smesu...E sad sledi stelovanje gasa "pri opterecenju"...To se radi preko velikog srafa na racvi cevi koja ti ulazi u kuciste filtera...Treba ti pomocnik za tu operaciju...Pomocnik pritisne pedalu gasa i dotera broj obrtaja na 3500-4000 o/min...Zatim, on ne popusta pritisak na pedali a ti zavijas sraf u smeru kazaljke na satu, zatvarajuci dovod gasa sve dok motor skoro ne pocne da se gasi, a zatim ga odvijas sve dok se ne postigne broj obrtaja od 3500-4000 o/min, a sve to vreme pomocnik ne popusta pritisak na pedali...Ceo ovaj postupak se moze, cak je i preporucljivo i ponoviti i 2-3 puta. Duga svetla pri tome su obavezno ukljucena, jer ako bi se stelovalo bez opterecenja, kad se ti potrosaci opale, na leru bi doslo do pada broja obrtaja, jer ti potrosaci odvlace deo struje koji je potreban za potrosnju bobine i sistema paljenja...Elem...kad si "zavrsio" stelovanje, na velikom srafu ocrtas neki marker, crticu..flomasterom....Zatim podjes u probnu voznju, i vidis kako ti auto vuce, kako ubrzava...ako nisi zadovoljan, posto sad imas marker, odvijes veliki sraf na racvi za 1/4 kruga...Pa opet procenis...I to je to...otprilike