Znam masu tih koji rade po školama sa 2-3 ispita do kraja studija na matematici i niko ne pravi problem.
Mnogi od njih su stručniji i imaju bolje znanje nego neki koji su već stekli diplomu, a to je bila praksa i pre 40-50 godina (po pričama mnogih profesora koji su već u penziji). Moja bivša profesorka je npr. u Lučanima dobila i stan pre nego što je diplomirala na matematici (ostala joj 2 ispita), jer je otvarana nova škola i hitno im je trebao profesor matematike. Takav je bio tada zakon, a i danas je, jer profesora matematike nema dovoljno.
Sad je malo problem što niko neće da ide po selima, nego bi svi da rade u gradu, pa se dođe na to da po seoskim školama rade pojedinci koji nemaju punu normu. Međutim, ako se u nekoj školi traži nastavnik sa fondom časova manjim nego što nekome sa nepunim radnim vremenom nedostaje do 100%, a škole su pod istom regionalnom upravom, škola je dužna da angažuje tog nastavnika ako je iz odgovarajuće oblasti. Ali, ako škola traži nastavnika sa većim fondom časova, onda mogu da prime nekog drugog, i zato izvisi onaj ko radi u nekoj seoskoj školi sa 60 ili 80%, a prime nekoga kome je ostalo 2-3 ispita na matematici. A i pre će da prime nekoga ko ima 23-24 godine nego nekoga ko ima 35 ili 40.
A to ko je bolji ili lošiji... kako kaže jedan profesor, samo "kreda - tabla", pa da vidimo.
Znam ljude koji su diplomirali sa prosekom preko 9, a ne znaju rečenicu da sastave, jer se danas maltene svi ispiti polažu pismeno (Bolonja...), a ima onih čije znanje i rečitost opravdavaju prosečnu ocenu. Pravila nema, a za posao u školi nije bitan samo prosek, već i sposobnost da se deca zainteresuju za gradivo i bar nešto od tog znanja ponesu iz škole umesto da sve zaborave do kraja letnjeg raspusta.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.