Koliko sam ja shvatio, problem je rešen uz pomoć majstora kome je preneto uputstvo Noćnog korak po korak, i koji je tako odradio. Da li se radi o majstoru koga on poznaje, to ne znamo i nije bitno, ono što je bitno je da on ne želi da deli 20 godina iskustva sa svim majstorima u Srbiji, a naročito onima koji su kupili dijagnostiku od 50 evra i uzimaju posao onima koji su uložili po nekoliko hiljada evra u jednu "kutijicu" i softver.
Drugo, ne vidim ni poentu postavljanja celog opisa, ako treba 50 koraka raznoratnih kliktanja u softveru za dijagnostiku, a pre toga odraditi nešto i na hardveru. Za bilo koji drugi problem sa sličnim simptomima rešenje može biti totalno drugačije.
A često i ne vredi svakom majstoru davati savete, jer neće da slušaju.
Mene su tako šetali mesec dana za ECU, svi pričali kako imaju neke sertifikate i kako su oni sve zaobilazili zaštitu proizvođača, a kad im kažem koje su greške na dijagnostici (dok oni drže ECU koji sam im poslao poštom), svi kažu da nemaju pojma o čemu pričam, da ima treba isti auto kako bi nakačili ECU, tral-la-la.
Slao na 3 mesta kod nekih koji "nema šta ne možemo da popravimo", i svi mi pričaju neka leva iskustva (tipa na ECU od Fiat-a isekao poklopac, jer ne može da se skine, i kroz otvor nešto zamenio, a u ovlašćeno servisu se svi klanjali do zemlje kad im je vlasnik auta odneo repariran ECU, još pitali kako je znao gde da iseče, i slične bajke).
Potom moj mehaničar našao ECU za odgovarajući motor na nekom otpadu, elektroničar ubacio i uradio sve kako treba, samo vergla... dok nije video u softveru da je za motor 1.4 umesto 1.6 (a oznaka na nalepnici kao za 1.6, tj. neko je ubacio drugi softver). Onda je taj ECU nosio kod 2 najbolja autoelektroničara ovde u gradu, i nijedan nije mogao da promeni softver, kao nemaju opremu za to, ne znaju ko ima, itd.
Na kraju, poručio iz UK, 200 funti (240€, dok je taj pogrešan na otpadu bio 250€), reparian profesionalno sa profi opremom i urađena dijagnostika (original Vauxhall softver), i garancija godinu dana, plus je ubačena zadnja revizija softvera kojom je rešen eventualan problem sa EGR-om (kasnije poručio nekom poznaniku za Vektru, imao problem izgleda sa lemovima na ECU kad se ugreje, i pomenuo je da je ranije menjao EGR i da je platio 450€, a dovoljno je bilo staviti novi softver).
Kad bude imala takva radnja u Srbiji, kao kod ovih engleza i sličnih radnji kojih ima po Evropi, sve ove kvazi-majstore će da otera u bankrot, a do tada ja podržavam da im se ne dele besplatni saveti za koje je nekom trebalo 5, 10 ili 20 godina iskustva, neka sami nešto nauče.
Nego, kome treba usluga nekog sa takvim iskustvom, a ne može da mu odveze auto, ima lepo TeamViewer pa može da mu odradi daljinski :)
A koliko imamo majstora u Srbiji, posebno tih elektroničara, čudno mi je da niko nema recimo ovakvu laboratoriju za popravljanje ECU:
https://www.youtube.com/watch?v=jsoNPhWT-2U
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.