Citat:
MajorFatal:
Pa nije voz bajatović, pa da uleće na naplatnu rampu punom brzinom, pa posle jadni šizoje mora da pregleda uznemirujuće snimke, ali ne i porodica .. doduše ima u novije vreme: Pomerite se od perona, voz prolazi i ne zaustavlja se ..
Ali da bi bili sigurni da pričamo o istom: Peron to je ona platforma gde čekamo voz, koloseci su pruge u okviru železničke stanice, obično ih ima duplo više od perona, pa onda možeš sačekati svoj voz na peronu 3, kolosek levi, ili desni, ili kolosek broj 6, čim šine malo odmaknu od stanice, više nisu kolosek, jer bi ga bio samo jedan jedini, nego samo pruga ili šine. Kamo sreće da svuda ima po dva koloseka, onda bi voz uvek mogao da ide svojom desnom stranom, ili desnim kolosekom, kao u saobraćaju na asfaltu, pa se nikad ne bi sudarili. Obično između dva naselja postoji samo jedan kolosek, ili pruga, ili jedan par šina, i onda zbog toga vozovi saobraćaju naizmenično, čekaju se na stanicama gde ima bar dva koloseka. Gde tačno misliš da može da dođe do situacije da se "voz nađe na drugom koloseku", ovde je problem ako se nađu na istom i jedinom koloseku ... ?
Evo ti fotografija sa grcke nesrece, zutom bojom sam ti obelezio sustinu problema sa GPS idejom - GPS sistem ne moze da omoguci da se pouzdano identifikuje da li je voz na prvom ili drugom koloseku. Samo to je dovoljno za fatalnu gresku koja bi verovatno svaki dan ukucavala neki voz u drugi.
A ima jos i-haj problematicnih situacija cak i kad GNSS funkionise, a da ne pominjemo situacije gde ne funkcionise.
Sto je, ujedno, i razlog zasto niko na ovoj planeti ne koristi GNSS sisteme za tu svrhu.
Citat:
Uostalom nek im vojska pozajmi svoj precizni gps bez ugrađene greške, dokle će taj vojni military sektor da gnjavi nas civile, i bude vazda jedina i najozbiljnija pretnja miru?
Vojni i civilni sistemi vec pun q godina imaju istu preciznost prakticno. Vojne implementacije u realizacijama imaju vecu preciznost od tipicnih civilnih zato sto koriste vise frekvencija, ali i civilni uredjaji mogu da unaprede preciznost - od a-GPSa pa do koriscenja raznih GNSS servisa.
Medjutim sve to neminovno povecava latenciju + ne predstavlja >garanciju< da ce uvek rezultat biti precizan, zbog cega ga niko i ne bi ni uzimao u razmatranje za ovaj problem.
Plus, kao sto ti rekoh, nije vojni GPS nikakva magija i stvari koje si pominjao zapravo ne koriste GPS za to sto mislis da ga koriste.
Evo ti primer blizi nama - autonomna voznja, L4 sistem. L4 sistem ce koristi GPS mapu za rutiranje i za odredjivanje sta se >grubo< nalazi okolo (semafori, znakovi, ...) ali se konkretna poza (lokacija, brzina + vektor ubrzanja) racuna preko sopstvenih senzora. Svi manevri koje L4 sistem planira moraju biti izracunati u senzornom prostoru i koristeci informacije iz senzora a za validaciju da se ne sudaras sa necim ili dovodis ljude u opasnost se nece koristiti GPS svakako vec... pogodio si, senzori.
Ukratko, van navigacije, GPS je koristan kao izvor informacija koje mogu sluziti za optimizaciju drugih stvari ali se ni jedna od njih sustinski ne oslanja na GPS, niti garancije dolaze od GPS-a.
[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 10.03.2023. u 23:52 GMT+1]
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos:
http://www.digicortex.net/node/17 Gallery:
http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! -
https://github.com/psyq321/PowerMonkey