Citat:
hakinen: Pitao sam profesora motora SUS danas na fakultetu ...
Jadan taj tvoj profesor, pa ti ga za sve pitas
Treba napraviti razliku izmedju motora sa karburatorom i savremenih (inteligentnih) multi point ubrizgavanja na 16-ventilskim motorima!
Citat:
Nebojsa Milanovic: Inače, zvaničan test podatak je da je čovek sa Golfom dizelom prešao nekoliko hiljada kilometara uključujući i uspone i nizbrdice sa prosečnom potrošnjom 2,69 l/100 km. Brzina kojom je vozio je 55-60 km/h.
Informacija mi je interesantna i molim ako bi mogao ostaviti link...
Takodje treba napraviti razliku izmedju benzinskih i dizel masina, sto sam napomenuo na pocetku.
Ono pravilo od 3-5000rpm se definitivno ne moze primeniti na dizel motore.
*Zasto dizel motor manje trosi od benzinskog?
Ako uzmete za primer da automobil vozite po gradu po kreni-stani principu, jasno je da tesko prelazite 3000rpm, ako vozite auto sa benzinskim motorom prakticno ga vozite ispod zone maksimalnog obrtnog momenta i tako trosite vise goriva. Kada izadjete na auto put motor je u zoni preko 3000rpm motor maksimalno koristi svoju snagu i najmanje trosi benzina.
Ako imamo dizel motor kome kriva obrtnog momenta pocinje vec nesto od iznad 1000rpm a zavrsava se negde oko 3000rpm jasno je da je takav motor u gradskoj voznji vecim delom u zoni najveceg obrtnog momenta i najveceg stepena iskoriscenja.
Kada izadjete na auto put i vaseg dizelasa naterate preko 3000rpm njemu obrtni momenat opada a raste mu potrosnja. Kod dizel motora krivu obrtnog momenta u velikoj meri popravljaju turbine koje su sada vec postale standard, a izuzetak su klasicne dizel masine.
Savremena auto industrija sada radi na tome da turbine sve cesce ugradjuje i na benzince i tako i njima popravi krivu obrtnog momenta i pomeri je ka nizim obrtajima, poveca snagu a smanji potrosnju...To je buducnost!
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!