- Glavni potrošač goriva u gradu je težina auta i težina noge na papučici auta, i semafori naravno.
- Glavni potrošač goriva na putu je loša aerodinamika (eventualno) i brzina.
Miloše: ja imam Lanču Libru, karavan, 1.9 JTD 85 kW. Pre izgradnje mosta na Adi gradska potrošnja (80% je kuća-poso-kuća) je bila oko 8.4 sada je 7.8. Pa ti onda vidi koliko je nesuvislo davati kataloške podatke za gradsku potrošnju.
Teška noga na gasu
Probaj sledeće: kad krećeš sa semafora i sledi šaltanje 1. - 2. - 3. - 4. umesto da progresivno pritiskaš papučicu gasa ne bi li dostigao brzinu za šaltanje, ti prisitni nešto malo, i drži gas na tom nivou i sačekaj da auto sam dostigne potrebnu brzinu. Naravno, nećeš biti među prvima koji su stigli do sledećeg semafora. Probaj ovako da voziš, i budi disciplinovan od točenja do točenja, videćeš veliku razliku.
Autoput
Koliko ja znam, a možda i grešim, kataloški podaci za potrošnju na autoputu daju se za minimalnu moguću brzinu u najvišem stepenu prenosa. Ili ajde da ne budem bukvalista to je možda 10% više od minimalne. Kao što znamo, otpor vazduha raste sa kvadratom brzine. Ja sam merio više puta (čep-čep) metod.
- Brzina oko 100-110 potrošnja ispod 5 l/100km
- Brzina oko 120 potrošnja oko 5.5 l/100km
- Brzina oko 130 potrošnja oko 6 l/100km
- Brzina oko 140 potrošnja oko 6.5 l/100km
Brže od ovoga nisam vozio u kontinuitetu, relevantno za čep-čep tehniku merenja potrošnje
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji