cozmo, 1,4 FSI motor od 86 KS ne postoji ni u kakvim tehničkim podacima koje je VW bilo gde ostavio. To su možda neke eksperimentalne verzije, ali njih nema u bilo kakvim zvaničnim podaciima.
FSI/GDI motor nema nikakvo pretpunjenje ili nadpunjenje. Zna se dobro šta ti izrazi znače, ali ih neuki "majstori", i njih isto kao i mnoge druge, često koriste da "objasne" nešto šta ne znaju.
FSI/GDI motori ubrizgavaju gorivo pod vrlo visokom pritiskom
direktno u sam cilindar (a ne u usisnu granu kao MPI motori) i zato u prvom taktu usisavaju samo čist vazduh.
To omogućava znatno preciznije formiranje smeše u komorama za sagorevanje i slojevito izgaranje. Time se dobija da kada je motor malo ili srednje opterećen smeša goriva i vazduha se formira samo u relativno uskom području oko svećice, a u okolnom prostoru je čist vazduh. Time se postiže znatno siromašnija ukupna smeša, a samim tim i manja potrošnja u tim režimima.
Nasuprot toga, kada je motor pod punim opterećenjem, smeša se formira u celom prostoru za sagorevanje i tako se postiže puna snaga motora.
Po zvaničnim tehničkim podacima, 1,4 motor u Golfu V/VI nema veze sa ovim, to je običan MPI motor koji se u raznim varijantama snage (od 60 KS 8 V do 100 KS 16 V) već godinama ugrađuje u razne VW/Škoda modele.
edit:
Naravno da se sve svodi na cenu.
Dobar projektant
nije onaj ko uopšte ume nešto da napravi (jer to mogu mnogi), nego je dobar projektant onaj ko to ume da napravi
po najpovoljnijoj ceni.
To je suština svakog projektovanja bilo kog proizvoda.
[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 08.02.2009. u 14:49 GMT+1]