Dakle, opsti utisak je mesovit i naginje ka losem, nazalost.
Igra je sto kazu ameri "plain vanilla"
Pros:
- 1upt (1 unit per tile) uz podrsku ranged jedinica, flanking bonuse i ZoC je veoma zanimljiv takticki koncept i tera te da dobro razmislis o tome kako da izvrsis napad ili ogranizujes odbranu. Veliki plus u odnosu na stacks of doom
- grad je ujedno i fiksirana jedinica cija jacina zavisi od nauke, jednu jedinicu mozes staviti u garnizon u gradu cime joj samo podizes "health". Grad kao jedinica moze da se brani od melee napada i moze u svakom potezu da izvrsi jedan ranged napad ekvivalentan najjacoj ranged jedinici koju si istrazio
- hexovi naravno
- napad zavrsava potez, nema vise hit and run napada jedinicama sa puno pomeraja, potreban je specijalni promotion za to.
- lepse nacrtan teren
- strateski resursi se alociraju (npr konj na terenu daje 4 resursa, svaki konjanik trosi po jednog tako da sa jednog pasnjaka mozes imati samo 4 konjanika), tera te da pametnije koristis strateske resurse.
- city states kao koncept
COns:
- u principu sve ostalo:
- interfejs je maksimalno simplifikovan, nisam neki ljubitelj pretrpanih ekrana ali ovo je ekstrem u drugom pravcu. Veoma tesko se dolazi do informacija, opcije za prilagodjavanje su skoro pa nikakve. Ako moja jedinica nije pored protivnicke da probam da je napadnem ne znam uopste nikakve su joj karakteristike ni kakve bonuse dobija, nista. Zen praznina postojanja.
- simplifikavana je mehanika bitke, jedinice su izgubile defense/attack jacine i sad imaju samo jednu jacinu tako da je ukinuta specijalizacija
- gradovi su simplifikovani do bola, kultura je sada nacionalni fenomen, nauka isto, happiness isto. Hoces vise kulture, izgradi kulturnu zgradu i placaj odrzavanje i to je to.
- diplomatija je uproscena i gomila opcija povucena iz opticaja
- puteve su upropastili nacisto, ajd sto se placaju (to podrzavam) nego sto su em nacrtani nakaradno, em se ne menjaju tokom era (u moderno doba i dalje ides po makadamu) em nema vise zeleznice. Trading network je pojednostavljen maksimalno.
Jednostavno nista lose (a samim tim ni izazovno) ne moze da ti se desi sem da te neko napadne i objavi rat. Upravljanje drzavom je svedeno na building placement u gradovima i to je to. Gradovi otprilike sami rastu (nahrani svinje i nista ne diraj) a ionako je jedino sto mozes da uradis da izaberes sta se gradi i da eventualno nateras AI da umesto svog rasporeda rada na poljima koristi tvoj. Cilj je samo da nagojis prasice sto vise jer svi nacionalni doprinosi zgrada su vezani za broj prasica. Nekako su mi gradovi skroz izgubili svoju civ funkciju kao hubovi desavanja u naciji, sada su bukvalno polja na koja se stackuju zgrade a svo "upravljanje" se obavlja "usrednjeno" na nivou nacije i to kroz pasivno posmatranje sta su zgrade proizvele (nema vise slajdera da alociras drustveni proizvod u razne sfere). Vojna strategija jeste unapredjena ali Civ bi trebalo da je mnogo vise od toga, ako je do hex bitki jos uvek imi se negde vuce panzer general, pa nadalje.
Jbg, desilo se ono cega sam se plasio, resili su da idu u mainstream i da pokusaju da nahvataju igrace farmvilla i od Civa napravili priglupu igricu za decu, meni ipak treba malo vise gimnastike za mozak i nemam toliko vremena da se igram decijim igricama. Mislim da cu probati da ponistim svoj preorder (bar neka korist od razlicitih datuma prodaje :)) pa cu cekati da vidim sta ce biti za 6 meseci do godinu kad izadje modding SDK i mozda prvi expansion, sad za sada ne vredi 50e koliko traze za njega (ne vredi ni onih 35) i za sada je Civ4BTS+mods i dalje najjaci.
Ne znam ako vas interesuje screenshot necega, ili imate pitanja, vicite.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog
naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji
je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan,
sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv - Z.Đinđić