@vladimir
poredim samo sate provedene u radu.
Ne mogu da tvrdim sigurno, nisam toliko skola obisao, a i nisam se tim ni cimao - ali utisak mi je da npr ono sto je nekad normalno funkcionisalo, sad jedva da postoji.
Imam u glavi neke vannastavne aktivnosti i skolske sekcije (pa skoro svaki predmet je imao svoju) koje su postala egzotika. Zato sam i pitao kako se to regulise - da li je to bila dobra volja ili se ekstra naplacivalo?
Vise sam imao kontakta sa pedagosko-psiholoskim sluzbama kod kojih sam cesto vidjao prazan papir gde treba da stoji usavrsavanje kadra.
Nekad su se zalili kako nastavnici ne zele da ucestvuju u tome, a u nekim drugim situacijama sam cuo da nastavnici ne mogu da se sete kad su dobili ponudu za tako nesto.
Znam npr da su nastavnici koji su primenjivali
metod korak po korak u svom radu, primali istu platu kao i oni koji to ne primenjuju, iako je prvi metod zahtevniji i trazi vise resursa.
A na kraju, trazi i veci rad na licnom usavrsavanju i edukaciji.
Kad bi se dizale tako plate - po ucinku i licnom zalaganju, kao i u normalnoj firmi, ne bi nista rekao.
A ovako kolektivno, samo zato sto mogu da ucenjuju lakse nego drugi, jer su ljudi slabiji na decu koja ne idu u skolu nego na npr autobuse koji ne idu par dana drumom - bezobrazluk.