Očigledno nemaš iskustva sa ATV-ovima, štaviše, mogu sa sigurnošću da tvrdim da nikada nisi video pravi ATV uživo :)
Citat:
Zarko Silic:
ATV je potpuno neupotrebljiv po atarskim putevima u Vojviodini. Ima mnogo mana, a gotovo ni jednu prednost nad dvotockasem. Nabrojacu samo one najvece i neoprostive:
1. Ima pramalu sirinu traga da bi sva 4 tocka isla po oba kolotraga, a preveliki da bi sva 4 mogla da se uvuku u jedan pa ce uvek jedna strana truckati po capasu.
Voziš se tačno između kolotragova, ili sa strane
Citat:
Zarko Silic:
2. Ima male tockove i premali klirens da bi presao preko jama koje iskopaju traktori u vreme kisnih dana, za razliku od dvotockasa koji na takvim mestima lako prolazi.
Svaki veći Utility ATV ima klirens od 35-40cm (25-30 inča točkovi). Koji to motor uključujući i najžešće kroserice ima toliki klirens?
Recimo, Can Am Outlander
Ceniš da ovo ne može da pređe preko jame preko koje će preći moped? :)
Citat:
Zarko Silic:
3. Nema odgovarajuce blatobrane, narocito potrebne na prednjim kotacima pa je posle svake voznje za vreme velikih prasina, posle svake voznje potrebno kupanje ukoliko se prethodno ne udavite od prasine.
Kineske igračke i ultra sportski modeli možda nemaju, ali je zato vozač na utility ATV-u sasvim lepo zaštićen.
Arctic Cat
Yamaha
Can Am
Polaris
Citat:
Zarko Silic:
Ja ne znam za sta je uopste namenjen ATV i ne znam pravi razlog zbog cega je i izmisljen, ali za poljske puteve medju njivama, sigurno nije.
To je tvoja opservacija bazirana na nedostatku iskustva sa tim mašinama.
Ja imam baš dosta iskustva sa ozbiljnim ATV-ovima (Can Am Outlander, Yamaha Grizzly i Can Am Renegade), recimo da sam na ta tri prešao preko 2000 sati. Vozio sam još mnogo štošta ovako na po par krugova ili sati uključujući i modele za mudding, guseničare itd. tako da imam neki pojam o svemu tome. A što se tiče prolazaka kroz raznorazne terene i uspone, još se nije našla kroserica koja može da prođe tamo gde ja prođem sa ATV-om.
Za šta može da se koristi ATV u poljoprivredi, i gde nema premca:
- Za obilazak parcela. Troši izuzetno malo goriva, sigurno 4-5 puta manje od najmanjeg traktora, što je i logično jer je toliko i lakši. Isto tako se mnooogo brže stigne do parcele, pošto nisam čuo da neki traktor može da ide 140kmh;
- Prevoz manjeg tereta. Na prednji rack može da stane 40-50kg, a na zadnji 80-100kg tereta. Vrlo zgodno kada na njivu treba odneti džak nečega, ili neki alat, deo za mašinu, ili reduktor za sistem za navodnjavanje;
- Prolazak kroz parcele bez utabavanje jer je mnogostruko lakši od traktora, a ima veću nagaznu površinu od mopeda, tako da manje utabava i od mopeda i od traktora;
- Može da vuče velike prikolice, kao i male specijalizovane
ATV prikolice za raznorazne namene;
- Pojedine poljoprivredne operacije. Npr. prskanje u voćnjacima, izvlačenje otpada iz voćnjaka, maltene sve poljoprivredne operacije na manjim parcelama (špartanje, tanjiranje, zaštita, razbijanje pokorice);
- Obilazak i prikupljanje stoke;
- Čišćenje štala grtalicom, snega...
itd itd.
Može da se koristi i za raznorazne druge stvari, ali tu već nema tako drastičnu prednost... U suštini jedan ozbiljan ATV ne bi stajao neiskorišćen ni na jednoj farmi/poljoprivrednom dobru, i sasvim sigurno bi svoju investiciju opravdao kroz smanjenje troškova i povećanjem efikasnosti.