Citat:
Windows2:
Citat:
3way:
Kada se pomene bicikl 99% ljudi odjednom postaje bolesno, staro, slabo, daleko im, kisa im, sneg, zive na 210km od posla i to uzbrdo, itd.
To sto sto ja tvrdim i te kako ima veze sa zivotom, a mislim da znam sta govorim, jer svaki dan vozim bicikl. Uostalom, nije mi namera da opet zagovaram voznju...Ja sam lepo predlozio, pa molim lepo...Ko hoce da vozi, taj ce da vozi. Ko nece, taj ce vecito da kuka kako mu je daleko, kako ce zimi, gde ce tako znojav, kako ce kroz saobracaj, gde ce da ostavi bicikl, itd...Zahtevace od grada da to resi, pa ce onda da sedne da vozi. Drugim recima, izmislja gluposti. Isto kao sto ljudi sada obecavaju da ce da placaju karte cim pojeftini, cim postanu bolji autobusi, cim na vlast dodje neko drugi, itd...Ono, svodi se na cekanje da neko drugi nesto uradi, jer rado bi ti vozio bicikl, ali nemas uslova...Malo sutra...
Po pitanju biciklizma smo na nivou kamenog doba. Kada ljudima kazes da se vozis biciklom na posao, prvo te gledaju u neverici, onda misle da zivis na 200-300 metara, a onda te jedan deo proglasi za budalu, a drugi deo ti se divi, jer poduhvat je to...
Koliko kosta odrzavanje bicikla? Znaci bicikl verovatno jednom samo kupis i traje ti dok si ziv? Gume i delovi se ne habaju, delovi se ne kvare, nije potreban servis povremeno? Ovo pitanje jos vise dobija na znacaju pod pretpostavkom da ces ga akati svaki dan, po Beogradu gde ces ga voziti po najblaze receno terenu koji nije bas "optimized" za voznju bicikla.
Ja nikad nisam svakodnevno koristio bicikl pa ne znam, ali vidim da oni koji ga cesto voze kazu da redovno moraju da izdvajaju za njegovo odrzavanje.
Ja sam pre 6 godina kupio najjeftiniji MTB, bio je 10500din. Svetla i sajla dodju jos nekih 1000din ako ces novo, moze za manje polovno. Vozio sam oko 1500km godisnje, uglavnom po gradu, bez neke narocite brige o njemu tokom voznje a od odrzavanja - 2-3 puta sam podmazao lanac (uglavnom motornim uljem koje mi bilo pri ruci). Promenio sam 4 gume i to: 3 jer sam ih isekao tockom kad sam pod povecom brzinom krenuo na veliki ivicnjak (jednom jer sam bio kre
ten, jednom jer sam izbegavao outo pa sam obe isekao istovremeno), jednom jer se probusila. Za nekog ko bi malo blaze vozio, bi vazila samo ova poslednja. A i ona nije morala da se zameni nego je mogla da se zakrpi, nego mene mrzelo.
Pre mesec dana sam kupio drugi. Ovaj stari je mogao da se dovede u red popravkom ili zamenom zadnjeg tocka, ciscenjem, podmazivanje i podesavanjem. To sve moze i samostalno da se uradi. No, hteo sam bolji bajs (a mogao sam da priustim) pa sam ga i kupio.
Ovaj novi (meni nov, inace je polovan) cu vise odrzavati iz prostog razloga sto je skuplji i sto hocu da mi dosta traje. A to je slucaj i sa tim ljudima koji su ti rekli da moraju da odrzavaju. Obrati paznju na to koje bicikle voze. Vecina onih koji izdvajaju redovno na odrzavanje bicikla imaju bicikl koji i sam dosta kosta a to nije ono sto spada u bicikl za resavanje cene prevoza.
Citat:
Windows2: A sta sa armijom ljudi koja sto zbog svoje konstitucije a sto zbog nekih zdravstvenih problema ne moze da koristi to prevozno sredstvo? Mislim zamisljam sad nekog 50 godisnjaka od 100 kila kako se natako na sediste od bicikla i pedala svaki dan od kuce do posla i nazad.
Ima ljudi koji ne mogu, to je tacno, al' ako u njih ubrajas ljude od 50god sa 100kg, onda gresis :) Za onog ko ima 50god i 100kg ce to biti dobro. Naravno, nece odmah uzeti i kerenuti 5-10km do posla, ali ako se vozika mesec dana po kraju, promena u kondicji je veoma velika.
Citat:
Windows2: Zasto vam je ljudi toliko tesko da poverujete da ima armija ljudi koja stvarno ne moze da priusti da placa redovno prevoz, jer neke druge stvari imaju prioritet. Otvorite malo oci, ima onih koji mogu ali koji se inate, ali mnogo je vise onih koji nemaju odakle, i sve su brojniji.
Naravno da postoji armija ljudi koji ne mogu da priuste da placa redovno prevoz. To nije sporno. Sporno je sto se neplacanje prevoza zbog toga smatra za OK. A nije. Ako nemas para da platis prevoz, organizujes se tako da ti prevoz ne treba, menjas nacin prevoza za onaj koji mozes da prisutis ili se svercujes. Ako se svercujes, ne pametujes kako je to ok nego se pokrijes usima i ili cutis ili priznas stvarno stanje toga.
Dok sam ziveo u Beogradu, tokom jednog perioda sam i sam bio u vrlo losoj sinansijskoj situaciji, sto zbog toga sto sam bio bez posla, sto zbog posla od 200e i kirije od 75, jesam se svercovao. Ne uvek, ali uglavnom. Ne sporim, jesam. Ali ja priznajem da sam radio pogresnu stvar, da nije trebalo i da nista od cena, losih autobusa, visina mojih prihoda i ostalog nije opravdanje za to.
Na kraju sam i uradio navedene stvari koje nisu svercovanje - promenio sam grad pa mi prevoz nije bio neophodan. Promenio sam i nacin prevoza pa i kad mi je trebao, bio mi je besplatan (bicikl). Naravno, nije primenjiv bas cele godine. OK, jeste, ali mene mrzi da vozim bajs zimi a ne moram. Takodje sam naucio dovoljno da radim posao koji je bolje placen pa sad mogu i gradskim i svojim i biciklom. S tim da i dalje idem biciklom. Brze mi je od gradskog a i zdravije.