Citat:
jablan:
Odličan odgovor. Vidiš, menjate teze. Pošto niko ni ne tvrdi da Beograd treba (niti može) da dostigne Amsterdam i Kopenhagen, npr. zbog reljefa koji pominješ. Ali sasvim je moguće da umesto sadašnjih (odokativno, pošto zvanične cifre ne postoje) 1 od 1000, bicikl na posao vozi 1 od 100 ili 5 od 100. 5% bi se itekako osetilo, što u gradskom prevozu, što u manjoj saobraćajnoj gužvi.
Ne bi se osetilo. I ne menjamo teze.
Pod sadašnjim okolnostima (bez metroa, sa jako lošom ekonomijom i velikim javašlukom u GSPu, saobraćaju generalno, zakonima i poštovanju zakona i drugim oblastima) ne bi se u Beogradu osetilo ni da broj biciklista, emigranata i pešaka skoči 5 puta već sutra. Mislim da vrlo pristrasno navijaš za jedno rešenje koje se tebi možda sviđa i funkcioniše za tebe, ali objektivno gledajući to nije rešenje ni za procenat stanovništva vredan pominjanja (a kamoli većinu).
Milionski grad sa ovakvim reljefom ne može rešiti problem javnog prevoza popularizacijom biciklizma. To može da funkcioniše u gradovima poput Novog Sada, Subotice, Vršca, Šapca i ostalih, ali što se Beograda tiče nikako.
Imali smo period embarga 1992. - 1995. kada, pored problema koji postoje i danas, nije funkcionisao ni GSP, benzin bio preskup i nedostupan i sve ostalo, kakve su impresije što se tiče prevoza po gradu tih godina? Pešačenje i biciklizam nisu rešili problem, ni približno. Ljudi su jednostavno prestali da se kreću po gradu i čak izbegavali izlazak iz dela grada u kom žive bez velike nužde.
Beograd mora da gradi metro, unapredi prigradsku železnicu, održava postojeće i pravi nove saobraćajnice, uvodi smislena pravila i insistira na poštovanju donetih pravila, gradi nove mostove, napokon završi obilaznicu u punom profilu autoputa i mnoge druge stvari.
Da li paralelno Beograd treba da smanjuje aerozagađenje, popularizuje zdravu ishranu, plivanje, biciklizam, basket, fudbal, pešačenje i život bez nasilja, alkohola, cigareta i droge, rešava problem otpadnih voda i buke?
Naravno da treba, ali ne treba da meša babe, žabe i vaterpolo.
Citat:
SlobaBgd:
to što 2% građana koristi bajs za vožnju do posla a 98% ne koristi - valjda govori nešto?
Govori da bajs nije objektivno i racionalno rešenje za prevoz do posla za ogromnu većinu građana. U suprotnom bi situacija bila suprotna. :-)
Beograd treba da popularizuje biciklizam i izgradi infrastrukturu potrebnu za to i taj procenat treba sa 2% da skoči na 6%, ali to nije rešenje za javni prevoz, niti Beograd to treba da radi sa ciljem poboljšanja javnog prevoza već da bi se entuzijastima omogućilo da uživaju u tome u čemu uživaju, zdrav život i ostalo..