reko sam ti da prvo razmislis... sta mozes da olaksas na klipu... vidis ovo je klip za dvotaktne masine..
http://www.cyclehead.com/images/wiseco0809/554m09000_lg.jpg
i on moze da se krati lucno sa stane usisa.. krati se zbog brzeg otvaranja usisnog kanala koje dovodi do ranijeg punjenja kartera time i dovodi vise goriva u sam cilindar...
a ovo ti je klip za cetvorotaktne masine...
http://www.scootusa.com/piston_kits/139qmb.jpg njemu nemozes nista da skratis niti bilo sta da olaksas je on ne otvara nikakve kanale jer sva mesavina dolazi kroz ventile...
radilica se kod dvotaktnih masina dodatno olaksava tako sto joj se buse rupe i zatim popunjavaju ili plutom ili se zalivaju aluminijumom da ne bi rupe remetile protok smese... kod cetvorotaktnih masina ni ne bi morale da se popunjavaju rupe... samim olaksanjem radilice povecava se broj obrtaja motora ali se tako gubi na momentu... to se sve fabricki odredjuje tako da bi ti mogao da vozis i na putu i da uspes da ides uzbrdo...
zato molim tebe da bez daljeg osnovnog znanja kako uopste izgleda motor ne postavljas ovako besmislena pitanja... da li znas uopste da li je tvoj motor dvotaktni ili cetvorotaktni