Osnovna ulazna informacija je samo postojanje. Nadam se da se slažeš da nešto mora da postoji. Možemo se složiti da postoji svet i mi u njemu. Neki skeptici smatraju da je i ovo previše smelo tvrditi tako da ću navesti jedan drugi primer ukoliko spadaš u grupu skeptika koji negiraju čak i postojanje sveta - samim tim što misliš o bilo čemu to znači da ti postojiš tj. postoji tvoja svest.
Dakle, izvlačimo zaključak za skeptike: "svest postoji" i zaključak za ostale koji nisu toliki skeptici: "svet postoji", iz čega bismo mogli izvesti zaključak kojim bi bili zadovoljni i jedni i drugi a to je: "nešto postoji".
Upravo to "nešto postoji" nas navodi na dva moguća zaključka:
1.) Nešto postoji jer je nastalo.
ili pak
2.) Nešto postoji a nije nastalo već postoji oduvek.
Prva opcija nas dovodi do zaključka da je pre nastanka "postojalo" isključivo samo nepostojanje iz koga se desilo postojanje nečega.
Druga opcija nas dovodi do zaključka da nikada nije "postojalo" isključivo samo nepostojanje već da svet postoji beskonačno dugo. Dakle po ovoj pretpostavci ukoliko svet postoji beskonačno dugo mi nikada ne bismo mogli postojati jer bi trebalo beskonačno mnogo vremena da bismo mi postojali a to se ne bi desilo nikada jer beskonačnost nema kraja. Dakle pošto postojimo, ovu drugu opciju možemo odbaciti.
Ostaje nam prva opcija da "nešto postoji jer je nastalo".
Bogom smatram uzrok tog nečeg. Sigurno je da postoje problematična pitanja. Gde se nalazi taj uzrok svega postojećeg na skali postojanja? Kako je uzrok svega mogao inicirati postojanje u potpunom nepostojanju? Koji je uzrok uzroka (šta ili ko je stvorio Boga i šta ili ko je stvorio uzrok tog uzroka Boga, itd)?
Dalje, ono što se može logučki razmatrati jesu stavovi o Bogu koji postoje u religijama kao i u individualnom shvatanju Boga. Neke od tih osobina koje se pripisuju Bogu možemo logički analizirati i doći do zaključka o ispravnosti ili neispravnosti takvog stava. Takav je i primer o opovrgavanju svemogućnosti ili svemoći Boga. Dakle, time se jasno opovrgava stav da Bog može biti svemoguć. Ovaj valjano izveden zaključak se ne sviđa ateistima jer se Bog spominje ali se ne sviđa ni vernicima onih učenja koja forsiraju stav da je Bog svemoguć. Svetu se ne može ugoditi.