Koliko vidim za međuubrzanje je dat podatak maksimalnog ubrzanja a te dve stvari nemaju veze jedna sa drugom, štaviše potpuno su različite. Navođenje jedne vrednosti po bilo kom osnovu na mesto druge, je blago rečeno dovođenje čitalaca u zabludu.
Zato, ako se neki podaci navode, molim da se precizira na šta se oni odnose da ne bi bilo zabuna i pogrešnih tumačenja.
No, jedna druga stvar je mene zaintrigirala pa ću je malo proanalizirati, evo je:
Citat:
cozmo_im:
Inace kad smo kod atmo masina, u Toyoti GT86, atmo benzinac 2.0 od 197KS i "samo" 205Nm ostvaruje vremena ispod 6,5s 0-100, a medjuubrzanje od 50-150kmh su negde 10-11 sekundi. I to sa automatskim menjacem :)
Cozmo, predložio sam ti da malo smanjiš fanboy-izam, jer je on potpuno neosnovan:
http://moto.rs/test_toyota_gt8...enalinska_injekcija-pc-21752.i
Pitam se da li bi iko kupio ovaj auto pored VW Scirocco 2,0 TSI koji, osim što je mnogo jači, još je i jeftiniji i komforniji, dok je buka u kabini, jedan od najvažnijih parametara vožnje, u slučaju poređenja ova dva auta - posebna tema.
No, zainteresovale su me loše performanse ovog auta, i već kratko razmišljanje o tome dovodi do zanimljivih zaključaka: 0-100 u 8,2 sekunde u ovako maloj karoseriji je vrlo slab rezultat za 200 KS, čak i ako uračunamo gubitak od oko pola sekunde na (loš) automatski menjač.
Već samo po tome se lako zaključuje da ovaj auto ima najmanje 20 KS manje od deklarisanog.
Hajde to i da termodinamički dokažemo:
Pravih 200 KS bez turbine iz 2000 ccm ima Honda Civic Type R koja za razliku od ove Toyote radi sa vrlo bogatom smešom, što joj i omogućava veliku specifičnu snagu i mogućnost da se koliko-toliko približi turbo motorima.
pravo zbog toga ta Honda ne može da zadovolji nove emisione zakone i zbog toga je isključena sa tržišta, ali taj rad sa bogatom smešom joj omogućava da
ima najveću moguću snagu po obrtaju, naravno, ne računajući turbo motore koju u tome daleko iznad atmosferskih.
Međutim, ako pogledate malo detaljnije, videćete da ta Honda Civic Type R, koja osim što ima i najbogatiju smešu, ima naravno i VTEC regulaciju ventila koja obezbeđuje najjače atmo punjenje, mora da ima
čak 7800 obrtaja da bi sa 2000 kubika obezbedila 200 KS, za razliku od ove Toyote
koja ima samo 7000 obrtaja.
Time je jasno da je snaga ove Toyote znatno manja od snage Civic Type R.
Zaključak je jednostavan i potpuno nedvosmislen:
Ova Toyota ima najviše 170-175 KS. To pokazuju i njene perfomanse, i fizička konstrukcija, i teromodinamička iskorišćenost motora.