Citat:
Nocni: Naravno da se moze postici 200 konja... postignuti su najvise zbog ogromnog kompresionog odnosa od 12,5:1 i odlicnog kvaliteta
subaruovog bokser motora (razvijanog godinama na wrc stazama) sa horizontalnim klipovima
Kakve veze ovo ima sa
Toyotom o kojoj se ovde priča?!? Ovde je tematika
Toyota vs. Honda i to putnički automobili, a ne Subaru, trkački automobili, frizirani Jugo, i šta sve ne...
Noćni, meni uopšte ne smeta što si toliko uobražen, štaviše to mi je i simpatično naročito što si to i sam rekao, ali mi jako smeta što kada nemaš argumentaciju i braniš neodbranjivo, počinješ da vređaš, daješ totalno netačne izjave, lažiraš čak i fabričke podatke (!), razvlačiš temu na 100 besmislenih smerova, a evo vidimo i na lični domen. Zamorno je odgovarati na sve, evo samo na po nešto:
Citat:
Nocni: Nebojša,
Prvo se raspravljalo oko honde i toyote pa si to ostao bez argumenata i shvatio da se i Toyota vrti do 7.5K
Ovde si lažirao čak i fabričke podatke koje lako može svako da pročita. Bilo mi je ispod časti da ti sinoć to pobijam jer smatram da si ozbiljan čovek, rekoh korigovaćeš se sam. Ali umesto da to uradiš, ti danas podrugljivo ovo i ponavljaš čime "osvajaš" još nekoliko pluseva tvojih fanboy-eva.
Nemam ništa protiv fanboy-izma, ali jako imam protiv iznošenja neistina i vređanja, a evo sada čak i lažiranja javno dostupnih fabričkih podataka.
Citat:
Ti o chip tuningu ne znaš ništa
Ovo je jako ružno nekome reći, naročito što ni ne znaš čime se bavim. O čip-tjuningu znam apsolutno sve što mi treba i dosta više od toga, vrlo detaljno poznajem šta radi u motoru, a naročito u mom motoru. Ne radim jedino njegovu implementaciju, kao što je ni ti ne radiš. I to što znam mi je sasvim dovoljno da o atmosferskim motorima više ne razmišljam. Ali nemam ništa protiv da neko misli drugačije, samo imam protiv da vređa i lepi etikete, kao na primer ovaj:
Citat:
milosbeo: Citajuci sta pise Nebojsa, ja sam stekao utisak da ne postoji tehnicki bolji motor od VW 1.8T?
Pored toga, best buy je Hjundai
Koji subjektivni funboy!
Jel' to autosugestija ili i nešto više?
Upravo u tih par reči koje si napisao si sam sebe pobio, jer je nemoguće biti fanboy dva totalno drugačija i međusobno suprotstavljena proizvođača. Pokazao sam i okačio suve činjenice, a to što su tebi one neverovatne, to je druga stvar. Apropo toga da je Hjundai best buy, i to je najčešće tako
ali u donjim segmentima klasa, kako i napominjem. Hjundai nema šta da traži u gornjim segmentima, što takođe uvek pomenem.
Ali pošto ti ne razlikuješ kada se priča o best-buy kupovini a kada o višim klasama, bilo bi bolje da se koncentrišeš i to uočiš. Onda ćeš možda i nešto korisno napisati na temi a ne samo da lepiš etikete ne napisavši ništa.
Evo ja sam
vrlo, vrlo rad da čujem bilo šta suprotno onome šta sam izneo i okačio, naravno
sa materijalnim dokazima, ali toga nema. Postoji vas nekoliko koji sedite sa strane i lupate minuse na dokaze i dokumente koje prilažem, ali to nije ništa drugo do zloupotreba foruma i na to se ne obazirem.
Vrlo namerno za poređenje nisam uzeo bilo koji auto koji imam ili sam imao (nikada nisam imao ni Toyotu ni Hondu, imao sam Mitsubishi ali to valjda nije bitno), baš zato da mi neki dežurni pljuckavac ne bi prilepio neku besmislenu etiketu. 1,8T ovde uopšte nisam pominjao a klip sam postavio kao ilustraciju i zašto nemam dokumente za 1,2 TSI kao što ih imam za 1,8 rekavši da o 1,2 ne razmišljam jer mi je slab. Ali to nije smetalo da se 1,8T opljune i to potpuno neosnovano, pa ću nešto morati o tome da kažem:
Citat:
motor 1.8 t izbačen iz proizvodnje iz više razloga od kojih su glavna 2 potrošnja i sirovost odnosno neugladjen rad.
Oba ova "razloga" su totalno neistinita i besmislena, jer 1,8T se više ne proizvodi samo iz jednog razloga, a to je zato što je
skup za proizvodnju. VW obara svoje cene i ide na maksimalnu unifikaciju delova i zato više ne proizvodi ni jedan motor koji nije sličan sa nekim drugim. 1,8T je jedini motor u klasi a i šire sa 5 ventila po cilindru, ima najjači usis u klasi zato i ostvaruje apsolutno najveće specifične snage. Bora 1,8T iz klipa sa 240 KS je remapiran ali Audi S3 sa tim motorom ima
240 KS u stock varijanti (a već sa stage 1 tjuningom preko 300KS), što je i sami znate još uvek nedostižno za sve netrkačke mašine.
Nasledio ga je 1,8 TSI koji je praktično jednak kao 2,0 TSI uz razliku u hodu, čime sada imaju dva motora sa različitm snagama koji zajedno dele preko 95% delova, čime ostvaruju znatno jeftiniju proizvodnju.
Što se tiče uglađenosti rada, upravo je suprotno, 1,8T ima vrlo uglađen rad za razliku od 1,8 TSI koji na leru ima pomalo nemiran rad usled siromašne smeše. Upravo taj nemiran rad na leru je i razlog zašto je kod najnovije inkarnacije 1,8 TSI
vraćen sistem ubrizgavanja iz 1,8T tako da je taj najnoviji 1,8 TSI prvi motor na svetu koji ima i direktno i indirektno ubruizgavanje.
Citat:
Potrošnja im je bila u zahtjevnim režimima rada ogromna i samo je "na vrhu gasa" bila zadovoljavajuća.
Ova zabluda potiče od toga što se 1,8T ugrađivao u daleko veće aute, na primer u Audi A6.
Wannabe baja umesto da A6 kupi sa 3,0TDI ili 4,2 motorom koji mu pristaje, on ga kupi sa 1,8T kome ne spušta nogu sa poda i posle se žali da mu "puno troši". Pa batice, ako hoćeš da voziš auto od 2 tone i da ti ide muški, moraćeš za to i da se ispružiš bez obzira koji motor imaš. Sa druge strane, kada se 1,8T nalazi u autu C segmenta on je rasterećen i pri istoj vožnji troši manje od atmosferca iole samerljive snage.
Citat:
Po meni nije dobro da je snaga na bilo kojem autu veća od deklarisane iz više razloga.
Zanimljivo :)
Po meni kao kupcu je
vrlo dobro da snaga auta koji kupujem bude veća od deklarisane iz jednog prostog razloga: Kupim na primer 160 KS
po istoj ceni koliko koštaju neki smešni japanci koji nemaju ni 150 KS, i uz par klikova mišem, a ako baš hoću stavim drugi filter za vazduh i auspuh - i imam 235 KS.
Možda nekoga možeš, ali mene nikako ne možeš ubediti da to nije vrlo dobar deal.
Citat:
Po meni taj 1.8 tsi motor ne treba uopšte čipovati jer je već isforsiran
Ovo je još jedna potpuna besmislica.
Upravo je suprotno, 1,8 TSI je motor koji svoju snagu od 182-185 KS ostvaruje na praktično
najmanjem broju obrtaja među benzinskim motorima uopšte: samo
4500 obrtaja, pogledaj strelicu:
Dakle, pre nego što ovako nešto izjaviš, molim te informiši se malo o tome šta pričaš. I nemoj sada i to da pobijaš nekim seviserskim "iskustvima", jer se o tom motoru ni jedan jedini loš glas nikada nije čuo.
I jel' sam ja sada fanboy što iznosim suve činjenice i tehničke podatke?
Dalje, kakvo je ovo prebacivanje nečega čemu nikada nisam rekao suprotno:
Citat:
Smisao chip tuninga nije da sa pojačanim autom jurcas putevima i vozis ga 250 kao ove budale sa tvoga filma, smisao je da uvijek raspolažes sa viškom snage koju ćeš eventualno iskoristiti u nekom preticanju
Upravo to i ja pričam, a film sam rekoh okačio kao ilustraciju jer ilustracija ne može biti drugačija.
Nikako ne podržavam prebrzu vožnju, štaviše celokupni prosek brzine sa autom od 200 KS mi je zanemarljivo veći nego sa 85 KS, ali udobnost vožnje je neuporedivo veća a vreme provedeno u preticanjima višestruko kraće. To je sasvim dovoljan razlog da se razmišlja o jačem autu u granicama mogućnosti, i nema trika kojim možeš da dokažeš suprotno.
Ovde sam dodirnuo samo neka od ovih mnogih skretanja sa tematike, ubacivanja ličnih kvalifikacija i slično, neću da dužim, samo molim da se više ne skreće sa teme koja je Hyundai I30 i srodni automobili.
Što se tiče poređenja Toyota vs. Honda kojim sam započeo ovu priču, uveren sam da iako su im fabričke snage jednake, Toyota ima najmanje 25 KS manje od Honde, što sam i pokazao analizom performansi i otpora u vožnji. Ako neko smatra drugačije, vrlo bih voleo da realnim rezultatima to i dokaže.
edit: nekoliko slova
[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 16.08.2012. u 13:02 GMT+1]